marți, 28 noiembrie 2023

EU TE AM PE TINE, DOAMNE

Ai păcătuit? Intră în biserică, spune lui Dumnezeu: "Am păcătuit!". Nu-ti cer nimic altceva decât numai aceasta. Dumnezeiasca Scriptură spune: "Spune tu păcatele tale întâi, ca să te îndreptezi”(Isaia 43,26). Spune păcatul, ca să scapi de păcat! Nu-i nevoie pentru asta nici de oboseală, nici de şiruri de cuvinte, nici de cheltuială de bani, nici de altceva de acest fel. Spune un cuvânt, fii sincer fată de păcat şi spune: "Am păcătuit!".

                                               

de Preot Sorin Croitoru
 
Nu am mamă, nu am tată,
N-am bunici, căci toți s-au dus,
Dar Te am pe Tine, Doamne,
Milostivul meu Iisus,

Și o am pe Sfânta-Ți Maică
Ocrotindu-mă mereu,
Iar ca Tată bun în ceruri
Mi L-ai dat pe Dumnezeu.

N-am în lume mulți prieteni,
Fiindcă oamenii sunt răi,
Dar ca ajutor în viață
Mi i-ai dat pe sfinții Tăi

Și îi simt mereu aproape
Ori de câte ori mă rog,
Mângâiat fiind de dânșii
Într-un tainic dialog.

Mi-ai mai dat, Iisuse Sfinte,
Un prieten veghetor
Care pururea mă-învață,
Sfântul înger păzitor,

Mă îndeamnă să fac bine,
Mă oprește să fac rău
Căci e plin de-înțelepciune,
Fiind plin de harul Tău.

Când aș vrea să schimb o vorbă,
Însă toți mă părăsesc,
Iau Scriptura Ta în mână
Și cuvântul Ți-l citesc

Și atunci îmi trece dorul,
Căci cuvântul Tău e viu,
Și-auzindu-Te pe Tine,
Întristat nu pot să fiu.

Deseori în viața asta
M-am simțit al nimănui..
Multe suflete sunt calde,
Dar ca Tine nimeni nu-i..

Când Te am pe Tine, Doamne,
Eu sunt cel mai fericit,
Când Te pierd prin nepăsare,
Sunt un suflet chinuit.

De mă pierd de Tine, Doamne,
Ieși în căutarea mea,
Du-mă iar pe calea bună
De apuc pe calea rea,

Lasă-mă sărac în viață,
Dezbrăcat, străin, flămând,
Dar orfan de Tine, Doamne,
Nu, nu mă lăsa nicicând!


             

Explicații la poezia "Eu Te am pe Tine, Doamne"

Adevărul este că a scăzut credința în lume și o dată cu ea a scăzut și nivelul moral al oamenilor. De aceea greu își mai face omul prieteni în ziua de azi.. Prieteni adevărați, vreau să spun, nu de bârfă sau de pahar. Prieteni din aceea gen sunt alături de tine în necazul tău, ești alături de mine în necazul meu, adică plângem și râdem împreună. Prieteni din aceea cărora nu-ți este frică să le împărtășești lucruri intime din viața ta și în fața cărora nu te simți obligat să calculezi de zece ori înainte de a scoate o vorbă din gură. Așadar azi este mai greu ca oricând să îți faci prieteni de încredere din cauza sărăciei sufletești de care suferă omenirea, iar lipsa de prieteni duce automat la o stare de singurătate interioară, o stare de urât și de tristețe, pentru că nu am fost zidiți de către Dumnezeu ca să trăim singuri, dar mai bine singur decât în compania unor persoane vicioase. 
Scria Înțeleptul Solomon că "prieteniile rele strică obiceiurile bune", iar Domnul Hristos zicea: "Dacă ochiul tău, mâna ta, piciorul tău te smintește, taie-le de la tine" adică dacă în viața noastră apar persoane sau împrejurări care conduc la pierzanie acestea trebuie eliminate imediat. Poezia mea, care de altfel văd că v-a plăcut, îi sugerează cititorului să-și îndrepte nădejdea, dragostea și fidelitatea în primul rând către Dumnezeu și către sfera vieții duhovnicești, Tatăl Ceresc, Maica Domnului, sfântul înger păzitor, sfinții Bisericii, cuvântul Sfintei Scripturi și mai ales către Domnul Hristos, Cel Care S-a jertfit pe Cruce din dragoste de oameni. Prietenii lumești trădează, reneagă și dezamăgesc, dar Dumnezeu și prietenii Săi cei cerești sunt veșnic fideli legăturii de iubire față de noi. Prietenia cu lumea sărăcește omul în dragostea de Dumnezeu, dar prietenia cu Dumnezeu îmbogățește omul în dragoste față de întreaga lume. Poți să fii înconjurat de oameni și să te simți singur și pustiu pe dinăuntru, tot la fel poți să fii singur în viața ta și să te simți iubit și împlinit percepând prin credință dragostea Cerului întreg față de tine. Nu vă îndemn la solitudine; vă învăț doar cum să o depășiți frumos în caz că sunteți deja victimele ei. Nu vă îndemn să fugiți de oameni, ci vă îndemn să fugiți după Dumnezeu. Nu vă urez să fiți părăsiți de prieteni, ci vă doresc să vă primească Milostivul Dumnezeu în cercul prietenilor Săi intimi. Așa să ne ajute pe toți Iubitorul de oameni, Dumnezeul nostru, amin.

Părintele Sorin Croitoru




Arhivă blog

"Celui sarac ii lipsesc multe,celui lacom ii lipsesc toate."(Seneca)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

CITATUL ZILEI

PSALTIREA