joi, 16 iunie 2022

ROAGA-TE CU ATENTIE, STRIGA LA DUMNEZEU ...

Ai păcătuit? Intră în biserică, spune lui Dumnezeu: "Am păcătuit!". Nu-ti cer nimic altceva decât numai aceasta. Dumnezeiasca Scriptură spune: "Spune tu păcatele tale întâi, ca să te îndreptezi”(Isaia 43,26). Spune păcatul, ca să scapi de păcat! Nu-i nevoie pentru asta nici de oboseală, nici de şiruri de cuvinte, nici de cheltuială de bani, nici de altceva de acest fel. Spune un cuvânt, fii sincer fată de păcat şi spune: "Am păcătuit!". 



       Bucuria mea, mi-a placut tare mult, cuvantul lui Evagrie Ponticul: "Rugciunea este lepadarea de ganduri." Asta insemnand ca, prin rugaciune multa, sau neincetata (daca se poate), putem sa alungam gandurile desarte sau neconforme cu voia lui Dumnezeu. Sfantul Parinte, Luca al Crimeii, ne indeamna asa: "Fa-ti inima ta o manastire. Bate acolo toaca, suna de priveghere, tamaiaza si sopteste neincetat rugaciuni. Roaga-te cu simtire, striga la Dumnezeu, cere-I tu Lui, sa-ti dea Harul ce simti ca-ti lipseste uneori: “Doamne, TU poti sa mi-l dai! Numai TU, nu zabovi. Ai mila de mine!" Curaj, curaj, iubitul meu copil!" Sfantul Parinte, Efrem Filotheiul, spune asa: "Si, asa cum respiratia da viata trupului, tot astfel si mintea, unindu-se cu rugaciunea, inviaza sufletul sau cel mort. Si aceasta facand ca un lucrator adevarat si mila lui Dumnezeu cu multa durere cautand, incepe sa simta cate putin luminarea mangaierii dumnezeiesti. Iar aceasta este prima treapta a celui care se insingureaza, a celui care afla urmele, a celui care cauta sa-L vada pe Dumnezeu." 

Si frumos a mai grait si Sfantul Parinte, Serafim de Sarov: "Dumnezeu aseaza sufletul pacatosului care se pocaieste, impreuna cu cei care niciodata nu s-au departat de El. Cand noi ne caim sincer pentru pacatele noastre la Domnul Iisus Hristos, din toata inima, El se bucura pentru noi, face praznic mare si-i cheama la un loc pe Ingerii sai (iubitele Sale Puteri) si le arata "drahma" pe care El a aflat-o din nou, adica, chipul si asemanarea Sa, imparateasca. Aşezand oaia cea pierduta pe umerii Sai, El o duce Tatalui Sau in locasurile tuturor celor ce se bucura." (Ganditi-va la pilda fiului risipitor). De aceea, sa luam aminte la aceste cuvinte:" Nu judecati pe nici-un om. Si nu radeti de nimeni. Pentru ca omul de care-l judecam, sau de care radem astazi, maine intra in Rai, si noi nu vom intra. Cel dintai cetatean al Raiului, a fost un talhar si nu un teolog...” 

Minunate si adevarate sunt si cuvintele  Sfintitului Parinte, Savatie Bastovoi:

"Eu nu-ti cer sa Ma iubesti ca Sfintii Arhanghelii Mihail si Gavriil, nu-ti cer sa Ma iubesti, ca Preasfanta si Preacurata Mea Maica, nu-ti cer sa Ma iubesti ca un Sfant, ci doar atat: sa Ma iubesti din toata vartutea cugetului tau si a sufletului tau, asa cum este el, fiindca, celelalte stiu Eu sa le adaug, sa le inmultesc, si, daca vei pastra acest cuget pururea intins spre Mine, din neputinta ta Eu pot sa-l cresc si sa-l desavarsesc pana la dragostea cea pe care o vedem la Sfinti!”.
 
 Dumnezeu si Maica Domnului sa te binecuvanteze bucuria mea. Iti doresc din tot sufletul sa-L auzi pe Domnul nostru, Iisus Hristos, spunandu-ti la Infricosata Judecata: "CREDINTA TA, TE-A MANTUIT! Amin si Aliluia!
 
                                                                                                                                       Preot Ioan 🔔.

Arhivă blog

"Celui sarac ii lipsesc multe,celui lacom ii lipsesc toate."(Seneca)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

CITATUL ZILEI

PSALTIREA