marți, 21 mai 2019

CUVIOSUL GHERONTIE ..

Ai păcătuit? Intră în biserică, spune lui Dumnezeu: "Am păcătuit!". Nu-ti cer nimic altceva decât numai aceasta. Dumnezeiasca Scriptură spune: "Spune tu păcatele tale întâi, ca să te îndreptezi”(Isaia 43,26). Spune păcatul, ca să scapi de păcat! Nu-i nevoie pentru asta nici de oboseală, nici de şiruri de cuvinte, nici de cheltuială de bani, nici de altceva de acest fel. Spune un cuvânt, fii sincer fată de păcat şi spune: "Am păcătuit!".




   Bucuria mea, unii crestini ortodocsi l-au cunoscut pe Cuviosul Gherontie, o parte au auzit de Sfintia sa, insa altii poate, nici n-au auzit de el. Era calugar, de loc din Tara Fagarasului, cu binecuvantarea duhovnicului sau, “nebun” pentru Hristos, se ruga foarte mult, folosea mereu cuvintele “Ioai draga!”, era foarte milostiv, tinea posturile toate si era si vazator cu duhul (clar vazator).

 El a avut taria sa strige catre Nicolae Ceasescu: “Sa dai paine poporului!” L-au arestat securistii, si avand ordin sa-l omoare, l-au internat intr-un spital de nebuni.

 Si-mi spunea parintele: “Ioai draga, au incercat sa ma omoare! Doar Dumnezeu, rugandu-ma Lui m-a scapat!”
         Am sa va spun ca o singura data s-a intalnit cu Sfantul Parinte Arsenie Boca, care s-a uitat la Cuviosul Gherontie si i-a zis: “Ce faci mai, resteule?”.

Si intr-o zi m-a intrebat: “Ioai draga, oare de ce mi-a zis “resteule”.

Eu i-am spus: “Parinte Gherontie, resteul este un fier foarte tare si gros care se pune la jug, ca sa nu iasa gatul boului din acel jug si cred ca Sfantul Arsenie Boca a vazut credinta ta, care este taaare, ca un resteu.

 Si insusi sfintia ta ai fost ca un resteu pentru altii, fiindca, prin sfaturile si indemnurile sfintiei tale, i-ai tinut in “jugul” ortodoxiei, ca sa se mantuiasca.

Cineva l-a intrebat pe Sfantul Parinte Iustin Parvu: “Parinte ce parere aveti despre Cuviosul Gherontie?”
Sfantul Iustin a stat un minut cu ochii inchisi, apoi a spus atat: “Inteleptul acela!”. 

Eu l-am auzit spunand acum  doi ani: “Ioai, draga, peste zece ani pe aici vor fi TERORISTI, PAGANISTI si COMUNISTI MAI RAI DECAT CEAUSESCU!

Eu n-am sa mai fiu, dar voi o sa fiti!”

 Si intr-adevar, proorocia lui partial s-a implinit, fiindca, Cuviosul este inmormantat langa Altarul Bisericii din Manastirea Tismana, iar pe zi ce trece APOSTAZIA (lepadarea de credinta) a multor romani este din ce in ce mai mare. Dumnezeu sa-l odihneasca cu Sfintii!
                                                                                                                                 Amin si Aliluia!
                                                                                                                                      Preot Ioan .

Arhivă blog

"Celui sarac ii lipsesc multe,celui lacom ii lipsesc toate."(Seneca)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

CITATUL ZILEI

PSALTIREA