duminică, 7 decembrie 2014

DESPRE P R E O Ţ I A CEA A D E V Ă R A T Ă

FIE DOAMNE MILA TA SPRE NOI! Asa cum AM NĂDĂJDUIT intru "TINE! NU TE PE NOI Mania DOAMNE SI NU NE pedepsi PENTRU PĂCATELE NOASTRE ....

                                       Cuvânt Catre CREȘTINII ORTODOCȘI 
  DESPRE PREOȚIA CEA ADEV ĂRATĂ IN BISERICA LUI HRISTOS



                    Version imaginea de mai sus: Părintele Iustin Pârvu
                   (de la Sfânta Mănăstire Petru Vodă) ȘI Părintele
                     Gheorghe Calciu Dumitreasa (înmormântat version
                  Cimitirul Sfintei Mănăstiri Petru Vodă), îngrijire preoți
                      au suferit version închisoarile comuniste pentru CA NU
                     au VRUT Să se lepede de Credința creștin ortodoxă.


                 Motto: "Pentru this te-am Lasat version Creta, Ca Sa
             îndreptezi Cele ce mai lipsesc Si Sa așezi preoți Prin Cetăți
                           precum TI-AM rânduit (Tit 1:
5).
                                                                                                   Preot Ioan
                                      Iubi ț i credincio ș i,
Preo ț ia Este o Sfânt ă Tain ă, ingrijire in, Prin covor ă ciune ș i Prin punerea
mâinilor arhiereului, se IMP ă rt ca e ș te persoanei anume preg ă tit ă, Harul
îngrijire ÎI d ă Puterea de ca ă var ș i Sfintele Taine, de o înv la o Cuvântul lui
DUMNEZEU ș i de o conducă în pe credincio ș i la mântuire. Pe Scurt am
Reclamatia a r ă spunde un Ș o: Preot - Preo ț ie = slujitor - slujire la Altarul
Bisericii Cre ș staniu - Ortodoxe. Preo ț ia (Grece Ș te: ierosili, latine Ș te:
sacerdo ț iu) înseamn ă ACEA slujire existent ă version Toate Religiile, în Toate
neamurile ș i atribuit ă unor persoane, anume rânduite pentru îndeplinirea
obliga ț iilor rituale. Preo ț ia o Fost instituit ă pentru îndeplinirea actelor Ș I
ceremoniilor Cultului publică, AFLI Preotul CONSIDERAȚII dintotdeauna ONU
mijlocitor Între om ș i divinitate. IAT ă, ce Spune Sfântul Apostol Pavel:
"ORICE arhiereu AFLI Luat Dintre Oameni, Este puroi pentru Oameni, SPRE
Cele c ă tre DUMNEZEU, CA s ă ADUC ă daruri ș i jertfe pentru p ă Cate ... "
(Evrei 5: 1).
Vechiul Testament despre preo ț ie
Version Vechiul Testament se vorbe ș te despre trei preo ț ii: preo ț ia lui
Melchisedec, preo ț ia Levi t ilor "dup ă Rânduiala lui Aaron" ș i preo T ia
Imp ă r ă teasc ă Sau generală ă, un Ales întregului popor, Israel.
Noul Testament despre preo ț ie
Version Noul Testament se recunosc tot trei trepte ale preo ț IEI, INS ă
Diferite de Cele trei preo ț ii ale Vechiului Testament. Aceste Trepte Sunt:
1. PREO Ț IA LUI HRISTOS, Cea dintâi ș i CEA mai mare, de îngrijire
Este ve ș nic A S I netrec ă toare, Este Izvorul celorlalte
preo ț ce ii decurg DIN EA. Hristos Este numit preot
Sau "arhiereu version veac, dup ă Rânduiala lui
Melchisedec "(Evrei 5: 6-10). Preo ț ia lui Hristos
Este de origine divin ă, Primit ă de la DUMNEZEU -
Tat ă l, Care La hirotonit ș i La SFin ț-l în Firea Sa
uman ă, cand La Trimis in lume (Ioan 10:36) ca
Apostol ș i Arhiereu al m ă rturiei NOASTRE (Evrei
3: 1). Din preo ț ia lui Hristos ia na ș tere preo ț ia
divin ă un Apostolilor, de îngrijire pe El, Arhiereul ceresc,
Le-a transmisiun-o directă ș i dup personal ă Înviere,
Prin suflarea Duhului Sfânt Asupra LOR, zicând:
"Lua ț i Duh Sfânt! C ă Rora ve ț i ierta p ă catele se vor ierta ș ic ă Rora le
ve ț i t ine fi vor ț inute "(Ioan 20: 21-23). ​​Acesta Este Momentul
hirotoniei LOR Ș i al instituirii preo ț IEI, Dar ș i al instituirii Sfintei Taine
un spovedaniei.
2. PREO Ț IA Apostolilor - Primit ă directă de la Hristos, AFLI
de origine divin ă, Devine intens Lucr ă toare de la Cincizecime inainte.
Transmisiun ă de Apostoli Prin hirotonie, succesorilor LOR version har - episcopilor
- EA se nume ș te Preo ț ie de succesiune apostolică ă. Principal În Vechiul Testament,
preo ț ii se numeau ierei, ș i, ace ș tia aduceau la altar jertfe sângeroase de
Animale. Ei se numeau Mai prezbiteri, de Unde Prin prescurtare au
devenit Preu ț i - "preo ț i". principal În Noul Testament, preo ț ii au rolul de a aduce
la altar "JERTFA NESÂNGEROAS Ă", sub forma Painii Ș IA Vinului
îngrijire pe duhul Sfânt, la invocarea LOR, le PREFAȚĂ După Trupul Ș i Sângele
Domnului Iisus Hristos, precum El Insu ș i le-a poruncit: "ACEASTA S Ă
FACE Ț I SPRE pomenirea MEA! "(Luca 22:19). SFin þ ii Apostoli
au hirotonit episcopi, as IAR ș tia la rândul LOR hirotoneau preo ț i dup ă
trebuin ț ELE credincio ș ilor, o ș o cum rezult ă DIN Epistola c ă tre Tit o
Sfântului Apostol Pavel: "Pentru this te-am l ă așezat în Creta, ca s ă
îndreptezi Cele ce mai lipsesc ș i s ă o ș eZi preo ț i Prin cet la i, precum ț i-am
râduit "(Tit 1: 5).
3. PREO Ț IA IMP Ă R Ă Teasc Ă (1 Petru 2: 5-9), "Ob Ș Teasc ă"
Sau "De OB Ș te". Pe this o Primesc ș io au la T i cre ș tinii - Noul popor
Ales, "Noul Israel" - trei Prin Cele
Sfinte Taine: Botezul, Mirungerea ș i
Imp ă rt ca Ania, de îngrijire SE S ă var ș esc
Deodat ă, succesiv, în Ortodoxie. Prin
aceste Sfinte Taine EI Sunt integra ț i
complet "trupului lui Hristos" adic ă
Bisericii - Ș i astfel, pot sluji EI
semenilor version multe Chipuri.
De Exemplu: in Lipsă PREOTULUI ORICE CRE Ș TIN
Poate boteza ONU PRUNC ÎN Primejdie DE MOARTE,
ROSTIND FORMULA BOTEZULUI: Se boteaz ă robul (a) lui
Dumnezeu ... (numele) ... într-numele Tat ă lui ș i al Fiului ș i al Sfântului
Duh. Amin!, Urmând ca. dac ă acesta tr ă ie ș te, Preotul s ă Adauge,
odat ă cu covor ă ciunile de la Slujba Sfântului Botez, ș i ungerea cu
Sfântul ș i Marele Mir ș este ă imp ă rt ca EASC ă Copilul.
      Leg ă tura Între preo ț ia Vechiului ș i Cea un Noului Testament
Preo ț ia, AFLI de origine divin A S I-am ș nic ă, Nu înceteaz ă version veac, ci
Numai SE schimb ă, din "preo ț ia levitic ă", un SEMIN ț IEI lui Levi, în Alta,
DIN Toate neamurile, precum deja preziseser ă Proorocii "Dar Eu vin s ă
Strang la ONU loc popoarele ș i Toate Limbile. Ele vor veni ș i vor Vedea
slava Mea ... Ș i DIN EI Voi Lua preo ț i, Zice Domnul "(Isaia 66: 18-22).
Prin urmare, sa schimbat preo ț ia CEA "dup ă Rânduiala lui Aaron", cu
preo ț ia "dup ă Rânduiala lui Melchisedec" (Evrei 7: 11-12) DIN cauza
neputin ț EI ș i nefolosului Celei dintâi. Aceast ă preo ț ie Este transmisiun ă de
Iisus Hristos Prin Suflarea Duhului Sfânt Asupra Apostolilor, Dandu-le
Puterea de a ierta p ă catele (Ioan 20: 22-23), IAR EI, SFin ț ii Apostoli, au
transmisiun preo ț ia Prin hirotonia episcopilor, o preo ț ilor ș ia diaconilor.
Preo ț ia generală A S i preo ț ia sacerdotal ă
Cuvântul preo ț ie de viță de vie din limba greac ă ierosini-ierotevma. În limba
latin ă se Spune-Sacerdos sacerdo ț iu, însemnând slujirea la templu,
celebrarea ș i aducerea jertfei. INL ă untrul Sfintei Biserici SE pot distinge
dou ă preo ț ii: una generală ă ș i una sacramentală ă. Biserica Este
constituit ă ca ONU popor sacerdotal: "Voi sunte IAR ț i SEMIN ț ie ALEAS ă,
preo ț ie Imp ă r ă teasc ă, Neamț Sfânt, popor agonist de DUMNEZEU "
(1Petru2: 9). Principal În Epistola c ă tre Evrei
(7: 21-28) se vorbe ș te pe larg despre
preo ț ia unic ă, netrec ă toare, o lui Hristos,
Arhiereul îngrijire Sa ADUS PE Sine Insu Ș I
jertf ă r ă scump ă r ă toare odat ă pentru
totdeauna. Version Sfânta Scriptur ă, c ă r ț ile
FAPTELE Apostolilor Ș i Epistolele
probeaz ă c ă există ă o preo ț ie special ă,
hirotonit ă, ac ă rei func ț ie Este
îndeplinit ă printr-o harism ă distinct ă un Duhului Sfânt, Primit ă Prin actul
hirotoniei: i hirotonindu-le preo ț I în FIECARE Biseric ă, rugându-se
cu postiri, i-au încredin ț la PE EI Domnului in ingrijirea crezuser ă "
(FAPTELE Apostolilor 14:23); "Din aceast ă pricin ă, am ț i amintesc s ă
aprinzi ș i mai DIN Mult nou lui Harul DUMNEZEU, îngrijire Este version tine,
Prin punerea mâinilor "(2 Timotei 1: 6).
                   Preo ț ia generală ă se referă ă la Starea de consacrare preo ț EASC ă o
            Tuturor CRE Ș tinilor, Primit ă Prin Sfânta Tain ă o Botezului Ș I Taina
Mirungerii. Aceast ă preo ț ie generală ă APAR ț ine bre Tuturor Celor boteza ț i,
de îngrijire astfel au responsabilit la i ș i harisme personale, cu caracter eclezial
general. A Ș Adar, putem Spune c ă FIECARE CRE ș staniu sunt o demnitate
preo ț EASC A S i sunt acces direct la OBIECTUL preo ț IEI, Dar slujirile primite pentru Prin
hirotonie au o func ț ie de reprezentare, Nu Numai o Responsabilitate
personal ă.
                      Preo ț ia sacramentală ă, adic ă propriu-zis ă, Este instituit A S I
confirmat ă version Sfânta Tain ă un hirotoniei, de îngrijire se referă ă la func ț SPECIFICE ii
sacramentale ș i pasă sunt ONU reprezentativ lei. Slujirea preo ț EASC ă Este o
harism ă de îngrijire se Sprijin ă Nu ​​atat pe o VOCA ț ie personal ă, ci pe Chemarea
Sfintei Biserici. Ea Nu Provine Numai DIN Alegerea liber ă a candidatului,
Numai Dintr-o Dorin Ta personal ă, ci mai Ales DIN acceptarea Sfintei
Biserici.
Aceste dou ă preo ț ii, respectiv general de ă ș i sacramentală ă, Sunt
deosebite cca natur A S I Autoritate, ș i întrucât particip ă version mod DIFERIT
la OBIECTUL preo ț IEI, aceste slujiri Nu se pot înlocui una cu alta.
FIECARE sunt LOCUL, func ț ia ș i specificul EI INL ă untrul trupului
bisericesc. Ambele Sunt necesare ș i Sunt inseparabile.
Biblia despre hirotonia diaconilor, o preo ț ilor ș ia episcopilor
version Sfânta Biserc ă Ortodox ă
Trei trepte - DIACON, preot, EPISCOP - formeaz ă preo ț ia
cre ș tin ă un Noului Testament, preo ț ie de îngrijire SA p ă strat neschimbat ă version
Biserica CRE Ș staniu-ortodox ă.
A. principal În FAPTELE Apostolilor (6: 6) sunt loc hirotonia Celor Ș Apte diaconi:
"... Ș i au Ales pe Ș tefan, b ă rbat plin de Credin ta ș i de Duh Sfânt, ș i pe
Filip, ș i pe Prohor, ș i pe Nicanor, ș i pe Timon, ș i pe Parmena, ș i pe
Nicolae prozelit din Antiohia, pe de ingrijire i-au pus Inaintea Apostolilor, ș i
EI,-rugându se ș i-au pus mâinile peste ei "(FAPTELE Apostolilor 6: 6-7).
B. principal În FAPTELE Apostolilor (14:23), Pavel ș i Barnaba MERG version Iconiu,
Listra, Derbe, ș i Antiohia i hirotonindu-le preo ț I în FIECARE Biseric ă,
rugându-se cu postiri, i-au încredin ț la PE EI Domnului în îngrijirea
crezuser ă ".
C. principal În FAPTELE Apostolilor (20:28), AVEM Dovada episcopatului:
"Drept aceea, Lua ț i aminte de voi version ș iv ă ș i de toat ă Turma, îngrijire intru
Duhul Sfânt VA puroi pe voi episcopi ca s ă p ă stra ț i Biserica lui
DUMNEZEU PE îngrijire CA ș tigat-o cu Insu ș i Sângele S ă u ". Episcopii au
Primit, Prin succesiunea directă ă o hirotoniei Puterea de ca ă var ș i Toate
Cele Ș Apte Sfinte Taine. Din punct de Vedere harismatic Sau sacramental
episcopii Sunt Egali, deosebindu-se Doar Prin func ț iile pe administrative
de îngrijire le de ț în, respectiv: arhiepiscop, Mitropolit Sau Patriarh.
  IERARHIA BISERICEASC Ă
                                               Diaconul
Numele de diacon de viță de vie din limba greac ă (diakonos) ș i înseamn ă
slujitor, adic ă slujitor bisericesc ata ș la episcopului directă. Aceast ă slujire
se d ă Prin hirotonie, adic ă Prin punerea mâinilor episcopilor, în Sfânta
Biseric ă, cum rezult ă DIN Sfânta Scriptur ă version FAPTELE Apostolilor 6: 6-7.
Diaconii aveau ș i au func ț ii liturgice ș i catehetice pe îngrijire le îndeplineau
Numai slujitorii biserice ș ti Sau apostolii. Din Sfânta Scriptur ă reiese c ă
diaconii propov ă duiau: i mul ț imile luau aminte intr-ONU Cuget la Cele
spuse de c ă tre Filip, ascultându-l ș iv ă Zand SEMNELE pe îngrijire le
s ă var Ș EA "(FAPTELE Apostolilor 8: 6).
                                                  Episcopul
Numele de episcop de viță de vie din limba greac A S I înseamn ă
supraveghetor, p ă stocare, cârmuitor. Episcopul Este slujitorul DIN treapta
superioar ă a ierarhiei biserice ș ti, Ales ș i Trimis Prin hirotonie, de c ă tre cel
pu ț in doi Sau Trei episcopi, s ă exercite rolul de arhiereu al Adun ă RII
7
euharistice, de înv ata tor al Evangheliei ș i de coordonator al slujirilor Ș I
harismelor intr-o eparhie. Slujirea episcopal ă Este centrală A S I
indispensabil ă Bisericii, Incat f ă r ă episcop Biserica locală ă Nu ​​fi Poate
recunoscut ă. Version Noul Testament, Titlul de Episcop se întâlne ș te de Cinci
ori. Episcopul sunt continuitate apostolică ă de îngrijire SE p ă streaz ă version
comuniunea episcopului cu preo ț ii, diaconii ș i cu toat ă Comunitatea.
Episcopul sunt datoria de a înv la o. El supravegheaz ă corectitudinea
Credin ț EI apostolice ș i exprimarea EI autentic ă. principal În Noul Testament se
vorbe ș te despre episcopi version FAPTELE Apostolilor 20:28.
                                               Preotul
Preotul Este hirotonit episcop de pentru o parohie, Avans toat ă
r ă spunderea pastoral ă. El prim ș te antimisul de la Episcopul parohiei, al
c ă rui nume IL comemoreaz ă la Sfânta Liturhie. În general, el sluje ș te în
episcopului numele. El Este liturghisitor, adic ă aduce daruri ș i invoca
Harul împreun ă cu poporul, el Este predicator ș ip ă Stor: "Pan ă Voi veni
eu (Sfântul Apostol Pavel), ia aminte la Citit, la îndemnat, la înv ata tur ă.
Nu fi NEP ă s ă tor fa ta de Harul îngrijire Este intru tine, de îngrijire ț i sa dat Prin
proorocie, cu punerea mâinilor mai-Marilor preo ț ilor "(1 Timotei 4: 13-
14). Preo ț ii Sunt obliga ț este ă inve ț e Zilnic ș i mai Ales Duminica Prin Lecturi
biblice, comentarii ș i predici. Sfântului Ignatie al Antiohiei version lucrarea
SA ierarhie ș i preo ț ie Spune: "Preotul Este, Prin Ins ca i slujirea sa,
imaginea Apostolilor, dup ă cum Episcopul Este imaginea Tat ă lui, IAR
diaconii, Icoana lui Hristos ".
                     Preo ț ia o Fost rânduit ă de dumnezeu
Dumnezeu un pedepsit cu Boal ă grea ș i cu moarte pe Evreii îngrijire ș i-au
insu ș se pe nedrept slujirea preo ț EASC ă. imp ă Ratul Ozia o Fost pedepsit cu
groaznica Boal ă un leprei, fiindc ă o intrat peste jertfelnicul T ă mâierilor
(2 Cronici 26: 16-21). Uza a Fost pedepsit cu moarte, fiindc ă un atins cu
Mana chivotul lui dumnezeu (2 Imp ă ra ț i 6: 6-7). Core, Datan ș i Abiram
au Fost înghi ț i ț i de p ă Mant, IAR al ț i 250 de b ă RBA ț i au Fost mistui ț i de Focul
adică ș se de la Domnul, pentru c ă s-au r ă sculat lui Moise contra Ș i Aaron
(Numeri 16: 16-32).

Aceea ș i soart ă cu Core, Datan ș i Abiram vor AVEA a T i i îngrijirea Cei
vorbesc pe preo ț i de r ă u. Cre ș tinii ortodoc ș I în loc s ă -i vorbeasc ă de
r ă u ar trebui s ă se roage la DUMNEZEU pentru preo ț i, o ș o cum ș i
preo ț ii se roag ă pentru popor. This-i Porunca: "Ruga Ț I-V Ă
UNII PENTRU AL Ț II "- preo ț ii pentru popor ș i poporul pentru
preo ț i. Rug ă ciunile února pentru al ț ii, se unesc ș i împreun ă MERG la
cer. Ș i, Apropo, o ț iv ă Zut vreodat ă vreun Membru al altui cult
religios s ă - ș i vorbeasc ă Pastorul de r ă u? C ă ci, pot Nu Crede c ă a T i
pastorii sectelor Sunt SFin ț i ș dacă ă r ă de prihan ă.
Cum se adevere ș te SFin ț ENIA preo ț IEI
Version Vechiul Testament SFin ț ENIA preo ț IEI lui Aaron sa adeverit
Prin cip înverzirea version minunat o lui toiagului.
Version Noul Testament, DUMNEZEU adevere ș te SFin ț ENIA preo ț IEI Prin
APA de la Boboteaz ă de îngrijire Nu se stric ă niciodat ă. El SFin ț e ș te apa Prin
preo ț I, duhul Sfânt, Indiferent de starea LOR de vrednicie Sau de
nevrednicie.
               Preo ț ii binecuvântau ș i continu ă s ă binecuvânteze
Da, Este corect ACEST LUCRU, pentru c ă un ș poruncit aa DUMNEZEU: "" Ș i
o gr ă IT Domnul c ă tre Moise Ș zis IA: Spune lui Aaron ș i fiilor lui Ș i le
zi: Un ș ca ă binecuvânta ț i pe fii lui Israel ș este ă Zice ț ic ă tre EI: s ă te
binecuvânteze Domnul ș i s ă te p ă zeasc ă! S ă caute Domnul Asupra ta
cu fa Ta vesel ă ș i s ă te miluiasc ă! S ă - ș i întoarc ă Domnul fa ț o Sa c ă tre
tine ș este ă - ț id ă ruiasc ă ritm! A ș ca ă Cheme Numele Meu Asupra fiilor
lui Israel Ș i Eu, Domnul, II Voi Binecuvânta "» (Numeri 6: 22-27).
Este chiar binepl Lucru ONU ă taie la DUMNEZEU CAND UN CRE ș tin-ortodox
întâlnind preot ONU II Spune: "În numele Domnului, binecuvânta ț im ă
p ă rinte! ". Preotul ii se confruntă cu SEMNUL zicând Crucii pe capac:" DUMNEZEU ș i
Maica Domnului s ă te binecuvânteze! ". Cu atat mai mare Este Bucuria
noastr ă atunci cand intalnim ONU episcop ortodox de la ingrijire, cerând, vom
Primi binecuvântarea Domnului Prin mâinile vânzare Cele SFin ț ite.

                                  D i alog
Cultele religioase spun c ă n-au Nevoie de preo ț i, fiindc ă
preo ț ii L-au r ă stignit pe Iisus Hristos.
R ă spunsul Nostru: this Este o afirma ț ie f ă r ă Temei ONU Nici,
deoarece Nu L-au r ă stignit pe Iisus Hristos preo ț ii DIN vechea Dacie (cu
ATAT mai pu ț in preo ț ii DIN Zilele NOASTRE), ci c ă rturarii ș i fariseii DIN Israel.
Noi Ș tim bine c ă dup ă ce a inviat DIN Mor ț ia Treia zi, Hristos Sa în ă l ț la
la cer version anul 33. Abia peste 7 ani o ajuns Sfântul Apostol Andrei version
Scytia Minor (Dobrogea) Ș IA elementare Ș tinat poporul roman, DECI preo T DIN ii
Dacia Nu au participat la r ă stignirea lui Iisus Hristos. Nici preo ț DIN ii
Dacia ș i Nici CEI DIN alt T ar ă n-au participat la r ă stignirea Domnului
Nostru Iisus Hristos.
          PRIN aceast Ă MARE MINCIUN Ă, UCM C Ă PREO Ț II
           L-AU R Ă STIGNIT PE HRISTOS, diavolul Rupe PE
        CRE Ș TIN DE preot Ș I-L ARUNC Ă ÎN FUNDUL Iadului.
Dac ă preo ț ii-L ar fi r ă stignit pe Iisus Hristos, Nu s-ar mai SFin ț i apa la
Boboteaz ă Prin covor ă ciunile LOR ș i nu am mai AVEA Sfinte Moa ș te ale unor
preo ț i (de Exemplu Preotul L ă c ă tu ș u Ilie).
Cultele religioase ne repro ș EAZ ă c ă preo ț ii TREBUIE s ă FIE f ă r ă
prihan ă, Nebe ț IVI, blânzi, nelacomi ș. .a (conforme cu 1Timotei 3: 6; Tit
1: 7-9), ori, asemenea AFLI cu p ă c ă a ș de Rand ii, Nu merit ă nicio
ASCULTARE ș i nicio cinste.
R ă spunsul Nostru: INTR-ADEV ă r, Poate c ă Mul ț i preo ț i Nu Sunt un Ș o
cum ar trebui s ă FIE, Dar Nici noi Nu spunem c ă Sunt SFin ț i. Lucifer
Arhanghel AFLI version cer, o gre ș ea ș ia aruncat Fost version IAD; Adam Ș i Eva, în rai
Ș i în directă ă COMUNIUNE cu DUMNEZEU AFLI, au gre ș ea; la Cina CEA de
Tain ă, CEI Printre 12 Apostoli o Fost ș i UNUL îngrijire a gre ș ea e i La Vandut;
David, IMP ă Ratul ș i proorocul cel iubit al lui DUMNEZEU o gre ș ea; DAC Ă
version Biblie Scrie Cat se Poate de clar: "LA T I GRE Ș IM MULT" (Iacov
3: 2), de ce se fac EI (religioase cultele) judec ă torii preo ț ilor Inainte de
Vreme? Ei se Prefac c ă Nu ​​cunosc Porunca Mântuitorului: "Nu judeca ț i,
ca s ă Nu ​​fi ț i judeca ț i. C ă ci cu JUDECATA cu grijă judeca ț i, am ț i fi
judeca ț i, ș i cu m ă sura grijă cu m ă sura ț i, vi se VA m ă sura. De ce vezi
paiul DIN ochiul Fratelui (preotului), ș i Bârna DIN ochiul t ă u Nu o IEI version
cusătură ă? F La arnice, scoate întâi Bârna DIN ochiul t ă u, ș i atunci VEI
Vedea s ă sco ț i paiul DIN ochiul Fratelui (preotului) t ă u "(Matei 7: 1-5).
Un LUCRU Este Foarte Clar: DAC ă ONU Apostol (Iuda) a GRE Ș-l, Nu înseamn ă c ă
ne LEP ă d ă m de la T i ceilal t i 11 Apostoli, DAC ă există ă îngrijire soldat ONU
dezerteaz ă, Nu desfiin Ta m armata Ta RII, dac ă ONU elev r ă Mane repetent,
Nu desfiin Ta m universitatea respectiv ă, dac ă ONU preot o GRE Ș-l, Nu
înseamn ă c ă a ț i au gre ș-l! De ce UNIM particularul cu Generalul? Ș i asta
se întâmpl ă Numai version Cazul in ingrijirea se vorbe ș te despre preo ț i.
S ă Nu ​​uit ă m Cuvintele Unui Sfântului Ioan Gur ă de Aur: "CINE
Vorbe Ș TE PE preot DE R Ă U, IL IUBIRE Ș TE PE HRISTOS ÎN
LUMINA Ochilor! "
Cultele religioase REPRO ș EAZ ă preo ț ilor c ă Nu ​​fac nimic în Dar,
CI IAU plat ă pentru ORICE slujb ă un LOR, c ă lcând Porunca
Mântuitorului: în Dar o ț i Luat, în Dar s ă da ț i ș i DIN aceast ă
cauz ă Nu ​​recunoscu pot fi ț i Ca trimi ș i ai lui dumnezeu.
R ă spunsul Nostru: Preo ț ii Nu IAU plat ă pentru Harul ce-l au pe Sau
îngrijire-l imp ă rt ca ESC, ci pentru munca LOR: "C ă ci vrednic Este Lucr ă Torul de
Plata sa "(Luca 10: 7). Ș i Marele Apostol Pavel Zice version aceast ă privin Ta:
"Cine sluje Ș te vreodat ă version oaste pe Cheltuială lui? Cine s ă de ș te vie ș i
Nu m ă NANC ă DIN rodul EI? Sau cine pa ș te Turma ș i Nu bea DIN Laptele
EI "? IAR version Legea lui Moise Este scris:" S ă grijă boului Nu Legi gura
Treier ă. Oare de boi se îngrije ș te Domnezeu? NU vorbe Ș TE INTR-adins
pentru noi? "(1Corinteni 9: 7-9)." AU NU Ș TI Ț IC Ă CEI CE
S Ă var Ș ESC CELE SFINTE M Ă NANC Ă DE LA templu Ș I CEI
CE SLUJESC Altarului AU PARTE DE LA ALTAR? "
(1Corinteni 09:13). O ș rânduit aa ș ia poruncit DUMNEZEU Pentru cei ce
slujesc Evanghelia, s ă se hr ă NEASC ă DIN Evanghelie (1Corinteni 09:14) ș i
bre, Între ț inerea preo ț ilor Este ONU drept al acestora In conformitate atat
cu Vechiul Testament Cat ș i cu Porunca Mântuitorului.
              Cultele religioase spun c ă Nu ​​TREBUIE s ă ne m ă rturism
         p ă catele preotului deoarece Numai DUMNEZEU Poate s ă ierte
                                     p ă catele Oamenilor
R ă spunsul Nostru: INTR-ADEV ă r, Numai DUMNEZEU Poate ierta
p ă catele, Dar version Ins ca i Taina Spovedaniei, Nu Preotul iart ă p ă catele, ci
DUMNEZEU Prin mijlocirea preotului. Cand noi ne m ă rturisim p ă catele, Nu
primim dezlegarea de la preot, ci de la DUMNEZEU, Prin Darul S ă u, pe
îngrijire Ins ă Il administreaz ă Preotul. Preotul Este Acela îngrijire Doar transmite
Sau mijloce ș te Harul, ce Nu Este al lui, ci al lui DUMNEZEU. Chiar p ă c ă tos
de-ar fi, p ă catele se iart ă pentru c ă Hristos - S ă var ș itorul pecetea Sfintei
SPOVEDANII, Nu ț INE cont de vrednicia Sau nevrednicia preotului. Preo ț ii
au Puterea s ă ne ierte p ă catele Nu Numai cand ne nasc DIN Prin Nou
Sfântul Botez, ci ș i dup ă ce ne-au Botezat: "Este cineva bolnav Dintre
Voi? S ă Cheme preo ț bisericii ii ș este ă se roage pentru el, ungându-l cu
Untdelemn, intru numele Domnului. Ș i covor ă ciunea Credin ț EI VA mântui
pe cel bolnav ș i Domnul il VA Ridică, ș i de VA fi f ă cut p ă cate se vor ierta
lui (Iacov 5: 13-15).
                                                    Cugetare
S ă ne supunem voii lui cu altoi DUMNEZEU ș este ă Nu ​​iscodim
judec la ile Lui, c ă ci ne putem astfel v ă t ă ma. Judec la ile Lui DUMNEZEU
nenum ă rata Sunt, ș i de NEP ă truns. Un monah din pustie îngrijire cugeta version
Sinea sa c ă ajunsese la des ă var ș ire, sa Rugat lui DUMNEZEU s ă -i
descopere feluritele lui judec la i privitoare la vie ț Oamenilor ile.
Dumnezeu ia pus gând version s ă mearg ă la b ONU ă Batrân îmbun ă t la o ingrijire
vie ț UIA Foarte departe ș este ă -L întrebe despre aceste lucruri. Dar, mergând
el pe Cale, ONU Inger al lui DUMNEZEU, luând chip de om de, sa al ă turat lui,
zicând C A S i el voie ș te s ă mearg ă s ă -l cerceteze pe Acela ș ib ă Batrân.
C ă l ă torind EI un ș un împreun ă, au ajuns la casa Unui om tem ă tor de
Îngrijire DUMNEZEU IA Primit cum Nu se Reclamatia a mai bine, o ș ternându-le s ă
m ă Nance de pe talger al ONU pre ț ios de argint. Sfar ș ind EI masa, Îngerul o Luat
talgerul ș i la aruncat version mare. Monahul ar ă mas uimit v ă Zand aceast ă
nedreptate, Dar la ă cut. Într-o zi Doua EI au ajuns la casa altui om ospitalier
ia de îngrijire Primit cu bucurie ș i cu cinste. Dar inainte de a pleca, omul la
ADUS la EI pe Fiul lui, CA s ă primeasc ă binecuvântare. Îngerul Domnului a
apucat atunci Copilul de gât ș i la sugrumat. Monahul, atunci, mânios la
întrebat pe INSO ț itorul lui Cine este, ș i cum Poate s ă COMIT ă astfel de infracțiuni
Ș i f ă r ă delegi? La this Îngerul ia r ă spuns cu blânde ț e astfel: "Primul
îngrijire la om sunt OSP ă tat Este pl ă taie lui DUMNEZEU intru Toate, neavând
nimic necurat version Casa lui, departe ă de ACEL Blid de Argint, dobândit cu
nedreptate. Prin JUDECATA lui DUMNEZEU, eu am aruncat blidul furat version
Mare, astfel Incat Omul Acela s ă se afle drept Inaintea lui dumnezeu
intru Toate. Cel ă LALT om la îngrijire am OSP ă tat Este ș i el pl ă cut lui
Dumnezeu, neavând nimic necurat version Casa lui, af ă r ă de propriul lui
fiu, de îngrijire dac ă ar fi ajuns la maturitate, ar fi Fost odios penale ONU ș i
vas ONU DECI al Satanei. De aceea, Prin JUDECATA lui DUMNEZEU, eu am
sugrumat Copilul la Timp cca s ă i se mântuiasc ă sufletul, ș este ă se
mântuiasc ă ș i t ă t ă l de multe nenorociri. IAT ă, astfel Sunt Tainele Ș I
judec la Ile Cele NEP ă trunse ale lui DUMNEZEU. IAR Tu, b ă Trane, întoarcete
La Chilia ta ș i Nu mai iscodi zadarnic Tainele grijă Sunt Numai ale lui
Dumnezeu ".
"Preotul Este version indirect Slujba Oamenilor, Dar de FAPT version Slujba
cerului, Este omul lui DUMNEZEU (O Antropos TUE) cum il nume ș te
Sfânta Scriptur ă "(1 Timotei 6:11). Dintre Toate vredniciile omene ș ti,
CEA mai Înalt ă Este aceea da un sluji lui DUMNEZEU cca preot. Puterea
preo ț ilor din Noul Testament difer ă Esen ț IAL de Puterea preo ț ilor DIN
Vechiul Testament. Preo ț ii evrei aveau Puterea de un cur la i trupul de Lepr ă,
pe CAND preo ț ii cre ș tini cur la ESC lepra sufletului, adic ă de p ă cate.
Cand Spui s ă rut-mana Unui preot TREBUIE s As tii la ce te referi:
la faptul c ă mana aceea î ț i Poate da iertare de p ă cate Ș i Sfânta
Imp ă rt ca Anie. Preotul Este îngrijire cel s ă var ș e ș te Sfintele Taine ș i oricât de
p ă c ă tos ar fi, Cat ă Vreme Nu se salt ă d ă de Ortodoxie, Nu pierde Harul.
Cultele religioase resping preo ț ia pentru c ă Nu ​​au succesiune apostolică ă.
Toate ereziile au pornit de la Reforma lui Luther. El era simplu
c ă lug ă r ș i Nu AVEA nicio Treapt ă o preo ț IEI. Dup ă Reforma ă o LEP ă DAT
rasa Ș I SA c ă s ă Torit cu o Fost ă c ă lug ă ri Ta. Neputând fi hirotonit
preot, un desfiin ț la preo ț ia ș ia rânduit Pastori mireni. Dar this
înseamn ă Rupere de Sfânta Biseric ă.
Domnul o ucenicilor zis: "Iat ă eu sunt cu Voi version Toate Zilele Pan ă la
Sfar Ș ITUL veacurilor "(Matei 28,20). DECI, cu Cine este Domnul? Cu CEI
de îngrijire au succesiune apostolică ă Sau cu CEI îngrijire s-au rupt de Sfânta
Biseric ă? Desigur cu CEI îngrijire au succesiune apostolică ă.
Lumea il URM ă re ș te pe preot cu Lupa ș i se confruntă cu din casa lui ONU Acvariu,
Doar-Doar de lo prinde cu CEVA version neregul ă. Asta pentru c ă de la preot
Oamenii o ș teapt ă Modelul Maxim. Preo ț ia Este slujirea ingrijire in Oamenii ț i
se prezint ă cu Latura LOR CEA mai serioas A S I în grijă tu Insu ț ie ș ti dator s ă
IEI prin ț a în serios. Dac ă version CEA mai perfectă ă colectivitate, ucenicii Printre
lui Hristos a putut s ă existe ONU Iuda, de ce s ă ne mai mir ă mc ă o gre ș ea ONU
preot ... FIECARE parohie Il sunt pe Micul s ă u Iuda, Dar ș i pe Blândul Ioan
purt ă Torul de duh ș i pe credinciosul ș i neobositul Petru.
Prin Aspra osândire o preo ț ilor Nu aduce ț i folos LOR Nici, Nici
dumneavoastr ă. Dumnezeu vede ș i Aude Totul. Cum se confruntă cu c ă mul ț i
Oameni fug de vorbirea CEA bun ă o preotului, de îngrijire con ț ine cuvinte ca
Mierea, Dar alearg ă c ă tre vorbirea lumii, de îngrijire de multe ori con ț ine
cuvinte OTR ă vite? Limbu t ia de viță de vie DIN Lipsa smereniei. Limbu ț ia Este
se ț ia vorbirii ș i nicio fi ț ie Nu Este bun ă.
Preo ț ii Nu se IAU DIN cer. Preo ț ii vin DIN sanul Poporului. Preo ț au ii
Fost rândui ț i de DUMNEZEU s ă ne slujeasc ă Sfânta Liturghie ș i Nu Îngerii
din cer. Ia Luat DUMNEZEU DIN popor tocmai pentru o ar ă ta Poporului
de îngrijire Este nivelul lui. Sfântul Ioan Gur ă de Aur Spune: "Chiar dac ă
preo ț ii ar fi vinova ț i de Cele mai grele p ă cate, tot Nu ai DREPTUL version fa ț a
lui DUMNEZEU s ă -i judeci ".
                             Puterea ș i cinstea preo ț ilor
Puterea ș i cinstea preo ț ilor Este mare. Dac ă ai Reclamatia a s ă te Gande Ș TI
ce LUCRU mare Este CA AFLI îmbr ă pisica in trup ș i sânge, s ă te po ț i apropia de
fericita ș i nemuritoarea foc o dumnezeirii, atunci ai Reclamatia a version ț elege cu
CAT ă cinste o învrednicit pe preo ț i Harul Sfântului Duh. Preo ț ii Sunt
îngrijire Oameni tr ă IESC pe p ă Mant ș i locuiesc pe el, Dar au Primit ING ă Duin ț o
s ă administreze Cele CeRe ș ti ș i au o putere, pe de îngrijire DUMNEZEU na DAT-O
Nici îngerilor, arhanghelilor Nici. NU SA SPUS îngerilor, ci Oamenilor:
"ORICÂTE VE Ț I LEGA PE P Ă Mant VOR FI legat Ș I în
CER Ș I ORICÂTE VE Ț I DEZLEGA PE P Ă Mant VOR FI
DEZLEGATE Ș I în CER "(Matei 18:18). Au ș i st ă pânitorii
p ă mântului Puterea de a lega, Dar Leag ă Numai trupurile, pe cand Puterea
preo ț ilor Leag ă sufletele ș i str ă bate cerurile. ORICÂTE HOT Ă R Ă SC
PREO Ț II PE P Ă Mant CONFIRMA Ă DUMNEZEU ÎN CER.
Domnul Iisus Hristos a SPUS: "C Ă Rora VE Ț I ierta P Ă CATELE
LE VOR FI IERTATE, C Ă Rora LE VE Ț I Ț INE, VOR FI
Ț INUTE "(Ioan 20:23).
                            Îndatoriri Pastorale ale preo ț ilor
Preo ț ii TREBUIE s ă conving ă credincio ș ii s ă duc ă o prin TA CRE ș tin ortodox ă
Autentic ă, îndemnându-i:
S ă fug ă de p ă pisica: "S ă UMB ă m cuviincios ca ziua: nu version ospe ț e
Ș i în fi ț ii, Nu version desfrân ă ri ș I în FAPTE de ru ș INE, Nu version ceart ă Ș I în
pizm ă. Ci îmbr ă cca ț iv ă version Domnul Iisus Hristos ș i grija de trup s ă Nu ​​o
se confruntă cu ț i spre pofte "(Romani 13: 13-14);
S ă caute SFin ț ENIA: "C ă uta ț i Pacea cu a t i ș i SFin ț ENIA, f ă r ă de
îngrijire nimeni Nu VA Vedea pe Domnul "(Evrei 12:14);
S ă fac ă FAPTE bune: "S ă fac ă ce e bine, s ă se înavu ț EASC ă version
FAPTE bune, s ă uf darnici, s ă FIE cu Inima larg ă "(1 Timotei 6:18);
S ă aib ă dragoste fr la EASC ă: "În iubire fr la EASC ă, UNII PE al ț ii
iubi ț i-v ă; cinste IN, UNII Altora da ț iv ă întâietate "(Romani 12:10);
S ă stea tari version Credin Ta: "Acesta (Barnaba), sosind ș iv ă Zand
Harul lui DUMNEZEU, sa bucurat ș i ia îndemnat pe la T este ă r ă om ă version
Domnul, cu Inima statornic ă "(FAPTELE Apostolilor 11:23);
S ă stea tari version Evanghelie: "Drept aceea, fra ț ii mei iubi ț i, fi ț i
tari, neclinti ț i, sporind totdeauna version lucrul Domnului, ș tiind c ă
osteneala voastr ă Nu ​​Este zadarnic ă version Domnul "(1 Corinteni 15:58);
S ă fug ă de dezbin ă ri: "V ă îndemn, FRA ț ilor, pentru numele
Domnului Iisus Hristos, ca să ț este ă vorbi ț i la FEL ș este ă Nu ​​FIE dezbin ă ri
Între Voi; ci s ă fi ț i cu totul uni ț I în Acela ș i Cuget ș I în aceea ș i
version ț elegere "(1 Corinteni 1:10).

                     SFin ț ii P ă rin ț i despre cinstirea preo ț IEI
"obliga Noi suntem ț i fa ta de preo ț i incomparabil mai mult Decât
fa ta de p ă rin ț ii nu ș tri trupe ș ti, pentru c ă as ș tia ne nasc pe noi pentru
Lume ș i pentru via ț o this, IAR preo ț ii pentru cer ș i pentru via ț a
ve ș nic ă cu DUMNEZEU "(Sfântul Ioan Gur ă de Aur).
"cinste Ș TE-i PE a T i preo ț ii, alearg ă la CEI buni" (Sfântul Nil
Sinaitul).
"Chiar dac ă Nu ​​ș tii despre ONU preot oarecare DAC ă Este Vrednic
de slujirea lui, ori Nu Este vrednic, Totu ș i nu-l dispre ț ui pentru Porunca
lui Hristos. Un Ș o cum Aurul Nu se TVA ă m ă dac ă Este acoperit cu noroi,
un ș un Nici cum Insu ș im ă rg ă ritarul cel mai curat Nu se TVA ă m ă dac ă Este
acoperit de unele lucruri necurate ș i spurcate, tot astfel Nici preo ț ia Nu
se spurc ă de c ă tre om, chiar dac ă cel ce o prim ș te ar fi om ONU
nevrednic "(Sfântul Efrem Sirul).
"Darurile lui DUMNEZEU Sunt de un ș o natur ă Incat s ă Nu ​​depind ă
de Virtutea preo ț EASC ă "(Sfântul Ioan Gur ă de Aur).
"Inv Ata tura sfânt ă Nu ​​înceteaz ă s ă FIE sfânt ă DIN cauz ă c ă trece
printr-o Gur ă p ă c ă toas ă "(Filaret, Mitropolitul Moscovei).
                                     Iubi ț i credincio ș i,
Dup ă Toate aceste dovezi biblice grijă int ă resc necesitatea existen ț EI
ierarhiei biserice ș ti întreb ă m cu glas tare: Unde Sunt diaconii, preo ț ii ș i
episcopii protestan ț ilor ș i ai neoprotestan ț ilor (adventi Ș TI, bapti ș ti,
penticostali, evangheli ș ti liberi, martori ai lui Iehova)? Ce au as Ș tia version
loc de preo ț i, au Pastori? Pastorul Este ONU Teolog ș i administrator al ONU,
Dar version Nici ONU Caz Nu Este preot, c ă ci dac ă ar fi, s-ar ș i Numi preot.
Domnul Nostru Iisus Hristos version multe randuri version Noul Testament
Spune Oamenilor: "Duce ț iv ă ș i ar ă ta ț iv ă preo ț ilor" (Luca 17:14;
Matei 8: 4; 1 Petru 5: 5).
Version încheiere s ă lu ă m aminte la Cuvântul Sfântului Cosma al Etoliei
despre cinstirea ce TREBUIE DAT ă preotului:
"S ă v ă ab ț INE ț i, fra ț ii mei mireni, s ă nu-i învinui ț i pe preo ț ii
VO Ș tri, s ă nu-i oc ă ra ț i ș este ă Nu ​​fi ț i cu NEP ă sare fa ta de EI, fiindc ă v ă
Vara ț I în Voi foc ș i-am ț i Arde, pentru c ă preo ț ii Sunt mai presus Decât
Imp ă ra ț ii, mai presus chiar Decât Îngerii. Socotin T un mea, FRA ț ii mei,
Imi Spune s ă fac un Ș o: DAC ă intalnesc ONU preot ș i imp ONU ă șobolan, mi se
micșora binecuvantat s ă -l pun pe preot s ă ș anunț ă mai sus Decât imp ă Ratul.
Dac ă intalnesc ONU preot ș i un inger, pe preot il Voi saluta Inaintea
îngerului, fiindc ă, FRA ț ii mei, Preotul Este mai presus chiar Decât
Sfânta Mas ă, mai presus Decât Sfântul Potir, fiindc ă Sfântul Potir e
neînsufle T el, Dar Preotul se imp ă rt ca e ș te în FIECARE duminic ă cu
Preacuratele Taine, cu scumpul Trup ș i sânge al Domnului Nostru
Iisus Hristos ș i dumnezeu. Eu, FRA ț ii mei, n-am nicio învinuire s ă le
fac p ă rin ț ilor, fiindc ă Sunt preo ț i ș il au pe Hristos, de îngrijire-i
POV la UIE ș te ș i ORICE gre ș EAL ă ar fata preo ț ii, Hristosul Nostru sunt
pentru EI Toiag de fier ".
"V ă Zand pe UNII preo ț ic ă Nu ​​corespund Prin purtarea LOR
însemn ă T la al II-lea LOR cinului, mul ț i credincio ș i CAD nedumerire, dac ă
slujbele pe îngrijire le fac EI Mai Sunt intr-ADEV ă r valabile. Spre lini Ș tirea
Ș i mângâierea unor astfel de credincio ș i, vom CITA spusele Sfântului
Ioan Gur ă de Aur: Preotul Nu fata Decât s ă deschid ă gura, totul
Ins ă Il s ă var ș e ș te DUMNEZEU. Afirma ț ia Sfântului Ioan Gur ă de Aur
Este ADEV ă șobolan ă. TA ranul cusătură ă n ă adesea cu o om ă murdar ă, IAR
câmpiile, trecând cu Vederea aceast ă murd ă Rie, se Acop ă r - Prin
binecuvântare lui DUMNEZEU - cu o bogat ă așteptare ă "(Iacov,
arhiepiscop de Nijegor).

BIBLIOGRAFIE: Biblia, EIBM, București, 1994; Episcop Antonie Mărturisitorul,
Calea rugăciunii lăuntrice, Editura Buna Vestire, Galați, 2003; Arhimandrit Atanasie Atanasiu, Povățuire Către POCAINTA, Editura Evanghelismos, București, 2004;
Sfântul Ioan de Kronstadt, In lumea rugăciunii, Editura Sofia, București, 2003; Arhimandrit Teofil Părăian,
Darurile învierii, ASCOR, Craiova, 2002; Arhimandrit Serafim Alexev, cea mai scurtă Cale Către Rai, Editura Sofia, București, 2004; Nikolai Berdiaev, Despre menirea Omului, Editura Aion, Oradea, 2004; 1000 de Intrebari si Raspunsuri duhovnicesti, Editura Egumenița, Galați, 2005; Ne vorbeste Părintele Sofian; Grădina de flori duhovnicesti, Editura Bunavestire, Bacău, 1997; Mitropolia Moldovei Si a Bucovinei, Concordanță Biblica tematică, Editura Trinitas, Iași, 2000, Sfântul Cosma al Etoliei, Luminătorul Greciei - 



   Astazi la noi la biserică o Fost Mare sărbătoare, Sfanta Liturghie a Fost săvărsită de Preasfintitul Paisie Lugojanu ... Un Fost hirotonisit Florin Baran..vă joc de cuvinte Cateva poze si 2 Filmulete ...















HIROTONIA (PREOTIA).

FIE DOAMNE MILA TA SPRE NOI ! ASA CUM AM NĂDĂJDUIT INTRU” TINE ! NU TE MÂNIA PE NOI DOAMNE SI NU NE PEDEPSI PENTRU PĂCATELE NOASTRE ....


Hirotonia (Preotia) este a cincea sfântă Taină a Bisericii, în care, prin punerea mâinilor si rugăciunea arhiereului, se împărtăseste unor bărbati, ce s-au pregătit pentru aceasta, harul dumnezeiesc, care dă puterea de a propovădui cuvântul lui Dumnezeu, de a săvârsi Sfintele Taine si slujbele bisericesti, si de a conduce pe cei credinciosi la mântuire.
Sfânta Taină a Preotiei se împărtăseste asadar unor bărbati anume pregătiti pentru a o primi cu vrednicie. Insusi Mântuitorul Iisus Hristos i-a ales pe sfintii apostoli si i-a învătat, prin toate câte a făcut între oameni, cele ale împărătiei lui Dunmezeu. După aceea i-a învrednicit de deosebita cinste de a propovădui Sfânta Evanghelie si de a săvârsi fapte minunate. Adresându-se lor, a asezat si Taina Preotiei prin cuvintele : «Precum M-a trimis pe Mine Tatăl, vă trimit si Eu pe voi. Si zicând acestea, a suflat asupra lor si le-a zis : Luati Duh Sfânt; cărora veti ierta păcatele, le vor fi iertate si cărora le veti tine, vor fi tinute» (Ioan XX, 21—23).
Sfintii apostoli, cum aflăm din Sfânta Scriptură, au săvârsit Sfânta Taină a Preotiei prin punerea mâinilor, adică: «hirotonându-le preoti în fiecare biserică, rugându-se cu postiri, i-au încredintat pe ei Domnului în Care crezuseră» (Fapte XIV, 23), dar având grijă «să nu pună prea degrabă mâinile peste nimem» (1 Tim. V, 22), să fie cu multă grijă, pentru că Preotia este lucrarea Duhului Sfânt (Fapte XX, 28).
In trei directii se exercită puterea si slujirea preotească si anume: Puterea învătătorească, adică de a propovădui cuvântul lui Dumnezeu, Mântuitorul Hristos a dat-o sfintilor apostoli si, prin ei, episcopilor si preotilor, odată cu cea sfintitoare, prin cuvintele : «Mergând, învătati toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui si al Fiului si al Sfântului Duh, învătându-i să păzească toate câte v-am poruncit voua» (Matei XXVIII, 19—20). Puterea sfintitoare a fost dată si în chip deosebit la Cina cea de Taină prin cuvintele : «Aceasta — adică Sfânta Euharistie — să o faceti spre pomenirea Mea» (Luca XXII, 19 ; 1 Cor. XI, 25). Despre puterea sfintitoare a preotiei vorbeste si sfântul apostol Pavel: «Asa să ne socotească pe noi fiecare om : ca slujitori ai lui Hristos si ca iconomi ai tainelor lui Dumnezeu» (1 Cor. IV, 1). Puterea de conducere duhovnicească le-a fost dată prin cuvintele : «Cel ce vă ascultă pe voi, pe Mine Mă ascultă, si cel ce se leapădă de voi se leapădă de Mine ; iar cel ce se leapădă de Mine se leapădă de Cel ce M-a trimis pe Mine» (Luca X, 16).
Sfintii apostoli au împărtăsit harul Preotiei prin punerea mâinilor ierarhiei bisericesti, (adică episcopilor, preotilor si diaconilor), având credinta luminată de Duhul Sfânt că harul hirotoniei, în una din cele trei trepte, nu-si are izvorul în cel ce pune mâinile, ci în Dumnezeu, cum ne arată si sfântul Ioan Gură de Aur : «Se pune mâna peste om, dar toate le face Dumnezeu si mâna Lui se atinge de capul celui ce se hirotoneste, dacă hirotonia se face cum se cuvine» (sfântul Ioan Gură de Aur).
Asadar, Preotia este de la Dumnezeu, cum îi scrie si sfântul apostol Pavel ucenicului său Timotei : «Nu fi nepăsător fată de harul care este întru tine, care ti s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor preotimii» (1 Tim. IV, 14). «Te îndemn să tii aprins harul lui Dumnezeu, cel ce este în tine, prin punerea mâinilor mele» (2 Tim. I, 6).
Taina Sfintei Preotii o poate săvârsi numai episcopul si de partea ei văzută tine rugăciunea rostită de el:
"Dumnezeiescul har, care pe cele neputincioase le vindecă si pe cele cu lipsă le împlineste, hirotoneste pe (N) întru diacon (pe diacon întru preot, pe preot întru episcop...") si punerea mâinilor episcopului slujitor pe capul celui ce se hirotoneste.
Taina Hirotoniei are trei trepte — toate adeverite de Sfânta Scriptură si de Sfânta Traditie si bine cunoscute încă din vremea sfintilor apostoli — si anume : diaconia, preotia si arhieria.
In Faptele sfintilor apostoli în se arată cum a luat fiintă treapta diaconească, pe urma alegerii si hirotoniei celor sapte diaconi în Biserica din Ierusalim. «Pe acestia i-au pus înaintea apostolilor, si rugându-se si-au pus mâinile peste ei» (Fapte VI, 6).
Sfintii apostoli au hirotonit preoti în mai multe cetăti (Fapte XIV, 23) ; de asemenea, sfântul apostol Pavel a asezat si episcopi, pe care, prin viu grai si prin scrisori, îi sfătuieste să îndrepteze cele ce mai lipsesc si să aseze preoti prin cetăti (Tit I,5).
Si sfintii părinti dau mărturie neîntreruptă si netăgăduită despre cele trei trepte ale Sfintei Preotii, unul din ei scriind: «Supuneti-vă toti episcopului precum Iisus Hristos Tatălui, si preotilor ca apostolilor, cinstiti pe diaconi ca pe legea lui Dumnezeu.
Fără episcop nimeni să nu facă ceva din cele ce apartin Bisericii» (sfântul Ignatie Teoforul, Epistola către smirneni, VIII, 1—2).
Spre Sfânta Preotie poate păsi numai cel ce este găsit vrednic de primirea ei, după cercetarea lui de către duhovnic prin Taina Sfintei Spovedanii. Dar harul odată împărtăsit prin hirotonire nu se pierde niciodată. Cel hirotonit poate fi doar oprit — pentru pricini de abateri de la buna purtare preotească — de la săvârsirea celor sfinte.
Potrivit treptei în care se află, primitorii Sfintei Preotii au puterea să săvârsească cele sfinte legate strâns de treapta preotiei lor. Astfel, episcopul are puterea să săvârsească toate Sfintele Taine si toate slujbele bisericesti, îndeosebi de a hirotoni întru diacon, preot si, împreună cu încă doi arhierei, întru anhiereu si de a sfinti într-un sobor de arhierei, Sfântul Mir. Treapta arhierească, venind de-a dreptul de la apostoli, prin succesiune apostolică sau episcopală, detine plinătatea celor trei puteri : de a învăta, de a săvârsi cele sfinte si de a conduce Biserica.
Preotul primeste de la arhiereu, prin hirotonie, darul celor trei puteri: învătătorească, sfintitoare si de conducere, însă fără dreptul de a hirotoni si de a sfinti Sfântul Mir si Antimisul.
Diaconul este ajutător al preotului si al episcopului, în întreita lor activitate, spre mântuirea credinciosilor, neputând săvârsi nici o Taină si nici o Ierurgie. Pe baza Revelatiei dumnezeiesti, cuprinsă în Sfânta Scriptură si Sfânta Traditie, Sfânta Biserică ne învată că Taina hirotoniei a fost instituită de Mântuitorul Hristos si că sfintii apostoli au împărtăsit harul Hirotoniei numai episcopului, preotului si diaconului. Acestea sunt cele trei trepte ierarhice avându-si baza în vointa Mântuitorului.
                                            LECTURĂ DIN SFINTII PĂRINTI
«Preotia se săvârseste pe pământ, dar are rânduiala cetelor ceresti. Si pe foarte bună dreptate, căci slujba aceasta n-a rânduit-o un om sau înger sau un arhanghel sau altă putere creată de Dumnezeu, ci însusi Mângâietorul. Sfântul Duh a rânduit ca preotii, încă pe când sunt în trup să aducă lui Dumnezeu aceeasi slujbă pe care o aduc îngerii în ceruri. Pentru aceasta preotul trebuie să fie atât de curat ca si cum ar sta chiar în cer printre puterile cele îngeresti...
Preotii sunt aceia cărora li s-a încredintat zămislirea noastră cea duhovnicească ; ei sunt aceia cărora li s-a dat să ne nască prin Botez. Prin preoti ne îmbrăcăm în Hristos (Gal. III, 27) ; prin preoti suntem îngropati împreună cu Fiul lui Dumnezeu (Rom. VI, 4 ; Col. II, 12) ; prin preoti ajungem mădularele fericitului cap al lui Hristos (Col. I, 18). Prin urmare este drept ca preotii să fie pentru noi... mai cinstiti si mai iubiti chiar decât părintii. Părintii ne-au născut din sânge si din vointa trupului (Ioan I, 13); preotii însă ne sunt pricinuitorii nasterii noastre din Dumnezeu, ai acelei fericite nasteri din nou, ai libertătii celei adevărate si a înfierii după har» (sfântul Ioan Gură de Aur, Despre Preotie}.

 Astăzi la noi la biserică a fost mare sărbătoare , sfanta Liturghie a fost săvărsită de Preasfintitul Paisie Lugojanu...A fost hirotonisit Florin Baran..vă pun cateva poze si 2 filmulete...


 







Arhivă blog

"Celui sarac ii lipsesc multe,celui lacom ii lipsesc toate."(Seneca)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

CITATUL ZILEI

PSALTIREA