vineri, 17 martie 2023

ESTE VREMEA CERNERII

Ai păcătuit? Intră în biserică, spune lui Dumnezeu: "Am păcătuit!". Nu-ti cer nimic altceva decât numai aceasta. Dumnezeiasca Scriptură spune: "Spune tu păcatele tale întâi, ca să te îndreptezi”(Isaia 43,26). Spune păcatul, ca să scapi de păcat! Nu-i nevoie pentru asta nici de oboseală, nici de şiruri de cuvinte, nici de cheltuială de bani, nici de altceva de acest fel. Spune un cuvânt, fii sincer fată de păcat şi spune: "Am păcătuit!".


         Bucuria mea, bunica mea (Dumnezeu s-o ierte) mi-a spus ca stie de la bunicii ei (deci, din mosi, stramosi), ca aproape de anul 2000 (inainte sau dupa), se va duce diavolul la Dumnezeu, si-i va spune: “Iisuse Hristoase, de 2000 de ani ii tii pe oameni sub mana Ta, ii pazesti, ii calauzesti si vrei pe toti sa-i mantuiesti! Lasa-mi-i mie pe mana, acum la sfarsitul veacurilor, ca sa-ti arat care sunt ai Tai si care sunt ai mei!” Si cu adevarat se implinesc cuvintele Mantuitorului: “Simone, Simone, iata satana v-a cerut sa va cearna ca pe grau; Iar Eu M-am rugat pentru tine sa nu piara credinta ta”. (Luca 22:31-32). 

Sta malaiul in sac, dar la o vreme, stapanul vrand sa faca mamaliga, ia ciurul si-l cerne: tarata va fi data porcilor (osanda iadului), iar malaiul care trecut prin sita cernerii va fi pus in ceaunul stapanului (bucuria Raiului)   
         Nu crezi ca aceste cuvinte se implinesc chiar acum? Sfantul Parinte, Efrem Sirul ne invata asa: “Gandeste-te ca viata nu are nimic in sine in afara de lacrimi, reprosuri, vorbe rele, lenevie,osteneli, boli, batranete, pacate si moarte, si atunci nu vei iubi lumea”. 

Tu te poti juca cu viata, dar viata nu se joaca cu tine. Crestinul ortodox, cand este persecutat efectiv, este mai treaz, mai rugator, mai credincios si isi da seama, ca nadejdea o gaseste numai in Dumnezeu. Nu exista o greseala mai mare ca aceea de a-ti nesocoti mantuirea sufletului. Viata fiecaruia dintre noi trebuie sa fie impodobita cu “evantaiul virtutilor”, fiindca, atunci cand se termina timpul vietii, incepe vesnicia, Vesnicia Raiului sau Vesnicia Iadului.

 Cine are minte sa ia aminte, si sa-si intipareasca in suflet aceste cuvinte! 


                                                                                                   Amin si Aliluia!
                                                                                                  Preot Ioan 🛎.

Arhivă blog

"Celui sarac ii lipsesc multe,celui lacom ii lipsesc toate."(Seneca)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

CITATUL ZILEI

PSALTIREA