miercuri, 21 iulie 2021

COMOARA CEA ASCUNSĂ

Ai păcătuit? Intră în biserică, spune lui Dumnezeu: "Am păcătuit!". Nu-ti cer nimic altceva decât numai aceasta. Dumnezeiasca Scriptură spune: "Spune tu păcatele tale întâi, ca să te îndreptezi”(Isaia 43,26). Spune păcatul, ca să scapi de păcat! Nu-i nevoie pentru asta nici de oboseală, nici de şiruri de cuvinte, nici de cheltuială de bani, nici de altceva de acest fel. Spune un cuvânt, fii sincer fată de păcat şi spune: "Am păcătuit!".

                                              

de Preot Sorin Croitoru
 
Când Te-am descoperit, Iisuse,
Într-o Scriptură tare veche
Ai devenit din ziua-aceea
Comoara mea fără pereche.

Precum spuneai chiar Tu în pildă,
Dorind Comoara minunată,
La obiceiurile mele
Cu drag am renunțat îndată.

Pe când colegii mei de școală
Aveau doar fetele în minte,
În mintea mea pe vremea-aceea
Erai doar Tu, Iisuse Sfinte..

Iar dacă viața mea fusese
O viață pașnică, senină,
Intrând în ea, Tu mi-ai umplut-o
De bucurie și lumină.

Așa Te-am cunoscut, Iisuse,
Lumină sfântă și Iubire,
Căci Tu îmi picurai în suflet
Dulceață mai presus de fire,

Iar dacă astăzi tineretul
Petrece mângâind ecrane,
Eu petreceam, Iisuse Sfinte,
Privindu-Ți sfintele icoane.

Da, Te vedeam cu ochii minții
Făcând minuni, iertând păcate,
Și Îți simțeam, citind Scriptura,
Durerea bicelor pe spate,

De bucuria Învierii
N-am fost străin, ci am gustat-o,
Și pacea Sfinților Apostoli
De pe Tabor mi-ai arătat-o..

Mă veseleam precum copiii,
Uimit de-a cerului mărime,
Și Îl slăveam pe Ziditorul,
Pe Dumnezeul în Treime..

În inima-mi nevinovată
Tu Te simțeai la Tine-acasă;
Te-aveam în mine și trupește,
Printr-o împărtășire deasă.

Și azi, în anii preoției,
Eu mă hrănesc cu amintirea
Acelor ani în care, Doamne,
Mi-ai dat să Îți cunosc iubirea

Printr-o taborică prezență
Pe care Ți-o simțeam în mine
Ca-ntr-o colibă construită
De Sfântul Petru pentru Tine..

În viața mea ce înainte
Fusese pașnică, senină,
Tu ai pătruns atunci, Cuvinte,
Și mi-ai umplut-o de lumină,

Și mi-a rămas acea lumină
Și pun din ea cu bucurie
Atunci când mă gândesc la Tine,
În fiecare poezie..

Arhivă blog

"Celui sarac ii lipsesc multe,celui lacom ii lipsesc toate."(Seneca)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

CITATUL ZILEI

PSALTIREA