duminică, 17 iulie 2011

,,Suflet pentru suflet” - Proiect caritabil danezo-român realizat la Parohia Ersig

,,Suflet pentru suflet” - Proiect caritabil danezo-român realizat la Parohia Ersig
Sâmbătă, 23 octombrie 2010 o delegație daneză a vizitat bisericuța monument istoric a Ersigului, în cadrul proiectului caritabil danezo-român ,,Suflet pentru suflet”
Autor: Pr. drd. Dragoș Vasile Capotă
Este cunoscut faptul că Parohia ,,Adormirea Maicii Domnului” Ersig este una dintre cele mai mici comunități creștin ortodoxe de pe cuprinsul eparhiei Caransebeșului, însa puțini știu faptul că între cele aproximativ 50 de familii ce formează parohia, majoritatea sunt sub nivelul mediu de trai. Având această constatare încă de la reînființarea parohiei, părintele paroh alături de consiliul parohial, au facut demersurile necesare pentru obținerea de ajutoare în vederea susținerii, dupa posibilități, a acestor familii defavorizate.

Prin purtarea de grijă a Maicii Domnului, ocrotitoarea bisericuței și a credincioșilor din Ersig, înca de la finele anului 2009 s-au pus bazele unei legături de frățietate cu o organizație din Danemarca, care s-a arătat dispusă în a ne acorda ajutor.

Organizația daneză ,,Rumaeniensprojektet” fondată în 1992 a intreprins in România mai multe acțiuni de întrajutorare, implementând la Lugoj o lucrare caritabilă mai amplă, prin înființarea Asociației Clementina, ce are în atenție tinerii din instituțiile de protecție a copilului cât și familiile defavorizate.

Prin bunăvoința părintelui Radu Pamfil din Lugoj și a doamnei referent relații externe a Asociației Clementina, Mihaela Teodorescu, s-a ajuns la demararea unei intâlniri la Ersig a preotului paroh cu președintele danez al organizației Peter Andersen, care a constatat prin vizite la domiciliu, nevoile localnicilor. Așa a început totul.

În aprilie 2010 a avut loc prima vizitare a parohiei Ersig de către un grup de 40 de danezi, care au adus cu ei și ajutoare, constând în haine și încălțăminte, hotărându-se atunci ca acest ajutor să fie acordat de două ori pe an.

Sâmbătă, 23 octombrie 2010 am avut bucuria reîntâlnirii cu domnul Peter Andersen, ce a venit însoțit de o altă delegație daneză, formată din aproximativ 30 de persoane ce au vizitat bisericuța monument istoric a Ersigului.

Deși scopul principal al vizitei a fost aducerea de ajutoare familiilor sărace din Ersig, preotul paroh, alături de credincioși le-a oferit câteva suprize invitațiilor: prezentarea istorică a bisericuței și a eparhiei Caransebeșului și oferirea unui buchet de cântări bizantine susținut de tineri teologi de la Timișoara, după care s-a servit masa pregatită in cinstea musafirilor.

Așadar la Ersig s-a săvârșit o împreună lucrare mântuitoare: delegația daneză având ,,lucrarea Martei”, prin acțiunile caritabile, iar membrii parohiei noastre dovedind ,,lucrarea Mariei” prin rugăciune și frumusețea cântecului eclezial ortodox, de care cei prezenți au fost plăcut impresionați.

Un comentariu:

  1. DOAMNE TE ROG SA MA MANTUIESTI, SI DE VOIESC, SI DE NU VOIESC...NU TINE SEAMA DE VOINTA MEA...AMIN!

    RăspundețiȘtergere


O, iarta-mi te rog Doamne, atatea rugaciuni
Prin care-Ti cer doar paine si paza si minuni
Caci am facut adesea din Tine robul meu
Nu eu sa ascult de Tine, ci Tu de ce spun eu
In loc sa vreau eu, Doamne, sa fie voia Ta
Iti cer, Iti cer intr-una sa faci Tu voia mea,
Iti cer sa alungi necazul, sa-mi lasi un loc in rai
Si sa-mi slujesti in toate sa-mi dai, sa-mi dai, sa-mi dai
Gindindu-ma ca daca Iti cint si Te slavesc
Am drept sa-Ti cer intr-una sa faci tot ce-mi doresc
O, iarta-mi felul acesta nebun de-a ma ruga
Si invata-ma ca altfel sa stau in fata Ta
Nu tot cerindu-Ti Tie sa fii tu robul meu
Ci Tu cerindu-mi mie, iar robul sa fiu eu
Sa inteleg ca felul cel bun de a ma ruga
E sa doresc ca-n toate sa fie voia Ta!

Arhivă blog

"Celui sarac ii lipsesc multe,celui lacom ii lipsesc toate."(Seneca)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

CITATUL ZILEI

PSALTIREA