marți, 1 septembrie 2020

DIN IERUSALIM LA IERIHON

Ai păcătuit? Intră în biserică, spune lui Dumnezeu: "Am păcătuit!". Nu-ti cer nimic altceva decât numai aceasta. Dumnezeiasca Scriptură spune: "Spune tu păcatele tale întâi, ca să te îndreptezi”(Isaia 43,26). Spune păcatul, ca să scapi de păcat! Nu-i nevoie pentru asta nici de oboseală, nici de şiruri de cuvinte, nici de cheltuială de bani, nici de altceva de acest fel. Spune un cuvânt, fii sincer fată de păcat şi spune: "Am păcătuit!".


              Bucuria mea, in pilda “Samarineanului milostiv” se vorbeste despre un om, care cobora din Ierusalim la Ierihon. Fiecare dintre noi am coborat adesea din Ierusalim in Ierihon, adica, am neglijat virtutile si ne-am irosit timpul vietii cu grijile lumesti, uitand ca toate sunt desertaciuni si noi toti suntem calatori, neavand aici cetate statatoare. Si asa am cazut intre “talharii cei nevazuti” (diavolii) care ne-au lasat mai mult morti decat vii. Insa noi sa avem nadejde nestramutata in milostivirea cea fara de margini a Samarineanului milostiv (Iisus Hristos), a Celui ce nu din Samaria a venit, ci, din Nascatoarea de Dumnezeu, Fecioara Maria, a luat trup pentru mantuirea sufletelor noastre.

     Sa luam aminte la cuvantul de invatatura al Sfantul Parinte, Efrem Sirul, care ne spune ca: “La Infricosata Judecata, cand pacatosii vor fi alungati de la Fata lui Dumnezeu, fiind trimisi la chinuri vesnice, tipatul lor va zdruncina pamantul din temelii”. Si pentru ca viata fiecarui crestin ortodox ar trebui sa fie impodobita cu “evantaiul virtutilor”, iti doresc din toata inima, sa fii in veac iubitor de Dumnezeu, iubitor de aproapele, iubitor de vrajmasi, sa fii bland, smerit, sa-ti dea Dumnezeu “diamantul rabdarii”, sa-ti dea dreapta socoteala (intelepciune) ca sa tragi folos din ispite si sa ajungi la masura Raiului.

Rascumparati timpul fiindca, el este moneda vietii noastre. Cineva spunea asa: “Grabeste timpul ca un nor, De nimeni nu-i oprit, Si anii mei se duc in zbor, Se  duc in infinit”. Slava lui Dumnezeu pentru toate!

   🙏 Dumnezeu si Maica Domnului sa te binecuvanteze!
   🙏 Har, mila si pace sufletului tau, de la Iisus Hristos al nostru Mantuitor - Dumnezeu!
                                                                                                         Amin si Aliluia!
                                                                                                                Preot Ioan 🛎.

Arhivă blog

"Celui sarac ii lipsesc multe,celui lacom ii lipsesc toate."(Seneca)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

CITATUL ZILEI

PSALTIREA