sâmbătă, 29 octombrie 2022

SPOVEDANIA si IMPARTASANIA

Ai păcătuit? Intră în biserică, spune lui Dumnezeu: "Am păcătuit!". Nu-ti cer nimic altceva decât numai aceasta. Dumnezeiasca Scriptură spune: "Spune tu păcatele tale întâi, ca să te îndreptezi”(Isaia 43,26). Spune păcatul, ca să scapi de păcat! Nu-i nevoie pentru asta nici de oboseală, nici de şiruri de cuvinte, nici de cheltuială de bani, nici de altceva de acest fel. Spune un cuvânt, fii sincer fată de păcat şi spune: "Am păcătuit!".


https://babylenuta-dinsufletpentrusuflet.blogspot.com/

Bucuria mea, Sfantul Parinte, Paisie Aghioritul ne invata asa: "Nu mi-am propus prea multe in viata. Doar mantuirea; mi-e suficient! Viata aceasta nu este locul nostru de salasluire. Are bucurii, are si tristeti. Loviturile incercarilor si ale stramtorarilor sunt indispensabile pentru curatia sufletului nostru. Orice incercare si mahnire s-o rabdati cu bucurie!" Si pentru ca esentialul vietii crestinului ortodox este SPOVEDANIA si IMPARTASANIA, cel putin de patru ori pe an, in fiecare post, sau cat mai des, ori de cate ori ne-o cere constiinta, de cate ori ne marturisim pacatele, ar trebui sa spunem pe langa celelalte, cateva pe care le facem “din pacate” tot mereu:
 
1. Nu l-am iubit pe Dumnezeu mai presus de orice!
2. Nu i-am iubit pe vrajmasii mei, pe cei care mi-au facut rau!
3. Am putut sa fac binele si nu l-am facut, dupa cuvantul din Sfanta Scriptura: "Drept aceea, cine stie sa faca ce este bine si nu face, pacat are" (Iacov 4:17). Si cat de minunat graieste Sfantul Parinte, Simeon Noul Teolog: "Caci Cel Sfant aduce la existenta lucruri sfinte, Cel Nepatimas lucruri nepatimase si Cel Fara- de-pacat lucruri fara de pacat!”
4. Dupa Sfanta Spovedanie, m-am intors cu buna stiinta la pacate!
5. M-am impartasit cu nevrednicie (fiindca, de fapt, nimeni dintre noi nu este vrednic sa primeasca Sfanta Impartasanie, dar o primim din ascultare, pentru ca ne-a dat binecuvantare parintele duhovnic).
6. Am avut mintea imprastiata la rugaciune!
Sfantul Parinte, Porfirie Kavsokalivitul, ne mangaie si el sufletul cu acest minunat cuvant de invatatura: "Daca nu vezi pe Hristos in toate lucrarile si gandurile tale, inseamna ca esti fara de Hristos. EL este tot ce e mai bun si mai frumos, e totul. Ne striga mereu: <Sunteti prietenii Mei, oameni buni, de ce nu pricepeti? Eu nu va amenint cu iadul, ci va iubesc! Vreau sa va bucurati impreuna cu Mine de viata!> Asa este Hristos!".

Dumnezeu si Maica Domnului sa te binecuvanteze! 

                                                                                               Har si pace sufletului tau! 

                                                                                                            Amin si Aliluia!
                                                                                                              Preot Ioan .


Arhivă blog

"Celui sarac ii lipsesc multe,celui lacom ii lipsesc toate."(Seneca)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

CITATUL ZILEI

PSALTIREA