miercuri, 20 iunie 2018

CUVANT DE INVATATURĂ despre SPOVEDANIE si CANON

Ai păcătuit? Intră în biserică, spune lui Dumnezeu: "Am păcătuit!". Nu-ti cer nimic altceva decât numai aceasta. Dumnezeiasca Scriptură spune: "Spune tu păcatele tale întâi, ca să te îndreptezi”(Isaia 43,26). Spune păcatul, ca să scapi de păcat! Nu-i nevoie pentru asta nici de oboseală, nici de şiruri de cuvinte, nici de cheltuială de bani, nici de altceva de acest fel. Spune un cuvânt, fii sincer fată de păcat şi spune: "Am păcătuit!".


                                               
   “Fericitul Ieronim, care a trait mai mult de 30 de ani in pestera din Betleem, dimineaţa, inainte de a-şi incepe lucrul de zi cu zi, vorbea cu Iisus Hristos, Cel nascut in Betleem şi-i spunea: "Pruncule, Pruncusor iubit, cum ai suferit tu pe paie? Vreau sa-ti daruiesc ceva". Si incepea sa-i enumere: vreau sa-ti dau si asta, si asta, dar Pruncul ii raspundea: "Ieronime, toate ale tale, ale lumii, Eu le am, ale Mele sunt".

Si atunci el spunea: "Doamne, atunci ce sa-Ti dau?" Iar Mantuitorul i-a raspuns: "Ieronime, da-mi pacatele tale! Eu pentru asta am venit, sa ridic pacatele lumii (prin JERTFA MEA DE PE SFANTA CRUCE), sa daruiesc libertate (libertatea de a alege, Raiul sau Iadul, mantuirea sau osanda sufletului), sa daruiesc viata vesnica (prin Sfintele Taine: Botez, Mirungere. SPOVEDANIE, IMPARTASANIE, Cununie Religioasa si Sfantul Maslu), sa daruiesc BUCURIE Sfanta oamenilor (Bucuria iertarii pacatului protoparintilor noștri, Adam si Eva, adica, a impacarii lui Dumnezeu cu neamul omenesc)".

   Bucuria mea, daca ai facut pacate mari, grele, in trup, sa-i preotului dupa spovedanie: “Parinte duhovnic, binecuvantati si ma iertati pe mine pacatosul (pacatoasa) si va rog sa-mi randuiti Canon pentru pacatele mele”. Trebuie sa cereti canon, fiindca Sfantul Ioan Iacob Hozevitul, spune ca in clipa morții noastre, avem nevoie ca pacatele sa ne fie iertate si de CANON. Sfantul ne da un exemplu: SPOVEDANIA este USA de intrare in Rai si CANONUL este CLANTA. Pentru a intra in Rai nu putem sparge USA, ci trebuie sa apasam pe CLANTA. Amin si Aliluia!
                                                                                                                            Preot Ioan 🛎.

Arhivă blog

"Celui sarac ii lipsesc multe,celui lacom ii lipsesc toate."(Seneca)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

CITATUL ZILEI

PSALTIREA