Dacă primele trei duminici după Paști se concentrează asupra Învierii lui Hristos, după cum e firesc, ultimele trei se concentrează asupra unor vindecări, având ca prezență și lucrare apa. Biserica ne pregătește pentru Cincizecime, apa fiind unul dintre marile simboluri ale Duhului Sfânt.
Scăldătoarea Vitezda, o apă stătătoare, începe să se tulbure dintr-o dată. Devine o apă mișcată, adică o „apă vie” (simbol al harului). Harul, ca și îngerul, vine de sus, dar nu este ca îngerul (creat). Harul este necreat și nu vine când vrea omul, dar îl preface pe primitor în om sănătos.
Duhul lucrează în Casa milostivirii („Vitezda”), adică în Biserică. Biserica Mântuitorului Hristos este o scăldătoare Vitezda, dar care nu funcţionează după principiul coborârii episodice a îngerului Domnului, ci după principiul prezenţei şi întâlnirii directe cu „Îngerul Marelui Sfat”, Care S-a întrupat. Prezenţa directă şi nemijlocită a dumnezeirii, în persoana Mântuitorului Hristos la Vitezda (și apoi în Templu), are ca efect transformarea radicală a unui eveniment unic şi excepţional într-o stare continuă. Se schimbă radical lucrurile. Dacă până atunci oamenii aşteptau ajutor de la intervenţiile rare şi extraordinare ale lui Dumnezeu, după întrupare, Dumnezeu vine printre ei, devine o permanenţă accesibilă oricând. O permanență, un Medicament și o adevărată Hrană. Hristos este antidotul nemuririi și „hrana a toată lumea, pâinea cea cerească”.
Dacă nu ai om, ai Dumnezeu. Dacă nu ai o scăldătoare Vitezda, ai Biserica – unde Hristos este izvorul nesecat al tămăduirilor.
Hristos a înviat!
Sursa
Scăldătoarea Vitezda, o apă stătătoare, începe să se tulbure dintr-o dată. Devine o apă mișcată, adică o „apă vie” (simbol al harului). Harul, ca și îngerul, vine de sus, dar nu este ca îngerul (creat). Harul este necreat și nu vine când vrea omul, dar îl preface pe primitor în om sănătos.
Duhul lucrează în Casa milostivirii („Vitezda”), adică în Biserică. Biserica Mântuitorului Hristos este o scăldătoare Vitezda, dar care nu funcţionează după principiul coborârii episodice a îngerului Domnului, ci după principiul prezenţei şi întâlnirii directe cu „Îngerul Marelui Sfat”, Care S-a întrupat. Prezenţa directă şi nemijlocită a dumnezeirii, în persoana Mântuitorului Hristos la Vitezda (și apoi în Templu), are ca efect transformarea radicală a unui eveniment unic şi excepţional într-o stare continuă. Se schimbă radical lucrurile. Dacă până atunci oamenii aşteptau ajutor de la intervenţiile rare şi extraordinare ale lui Dumnezeu, după întrupare, Dumnezeu vine printre ei, devine o permanenţă accesibilă oricând. O permanență, un Medicament și o adevărată Hrană. Hristos este antidotul nemuririi și „hrana a toată lumea, pâinea cea cerească”.
Dacă nu ai om, ai Dumnezeu. Dacă nu ai o scăldătoare Vitezda, ai Biserica – unde Hristos este izvorul nesecat al tămăduirilor.
Hristos a înviat!
Sursa