Ai păcătuit? Intră în biserică, spune lui Dumnezeu: "Am păcătuit!". Nu-ti cer nimic altceva decât numai aceasta. Dumnezeiasca Scriptură spune: "Spune tu păcatele tale întâi, ca să te îndreptezi”(Isaia 43,26).
Spune păcatul, ca să scapi de păcat! Nu-i nevoie pentru asta nici de oboseală, nici de şiruri de cuvinte, nici de cheltuială de bani, nici de altceva de acest fel.
Spune un cuvânt, fii sincer fată de păcat şi spune: "Am păcătuit!".
Bucuria mea, Iisus Hristos a urcat pe Muntele Tabor si acolo s-a schimbat la fata. A luat cu El trei ucenici: PETRU, IOAN si IACOV. De ce nu i-a luat pe toti? Pe ceilalti nu-i iubea? Ba, da, pe toti ii iubea la fel de mult, dar, El Insusi, daduse Legea prin gura lui Moise: “Orice spusa (marturie) sa se dovedeasca prin gura a 2 sau 3 martori” (Deuteronom 19:15).
Prin urmare, raspunsul este: 3 erau suficienti.
Dar, de ce i-a luat pe acestia si nu pe altii?
I-a luat pe acestia fiindca, Sfantul Petru este simbolul CREDINTEI (a marturisit primul credinta ucenicilor in Iisus Hristos): “Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu” (Matei 16:15).
Sfantul Iacob, este simbolul NADEJDII, fiindca el avand nadejde ca fagaduita Lui este adevarata, ca Hristos este Mantuitorul lumii, a fost primul dintre ucenici care si-a dat viata pentru Hristos.
Sfantul Ioan, este simbolul IUBIRII, fiindca, el este ucenicul care-si pleca capul pe pieptul Domnului. De ce a urcat pe Munte, in vale, la ses nu se putea schimba la fata?
Cel ce umbla pe pamant ses, umbla cu odihna, dar, cel ce urca pe Munte osteneste si transpira din cauza fierbantelii trupului. Pamantul neted si ses, este icoana a vietii de placeri, iar, Muntele este “icoana” a vietii virtuoase, din pricina infranarii in toate.
A urcat, ca sa ne arate, ca daca nu vom urca si noi, adica sa ne schimbam sufleteste, lepadand patimile: Ura, Mania, Cleveteala, Judecata, Invidia, Mandria, Slava desarta, Trufia... nu vom deveni “oameni noi”, adica, bineplacuti lui Dumnezeu si nu ne vom putea mantui sufletele.
Si, sa nu uiti ca: NU CONTEAZA DECAT UNDE PUNE DUMNEZEU SUFLETELE NOASTRE DUPA CE MURIM.
Amin si Aliluia!
Preot Ioan .
Bucuria mea, Iisus Hristos a urcat pe Muntele Tabor si acolo s-a schimbat la fata. A luat cu El trei ucenici: PETRU, IOAN si IACOV. De ce nu i-a luat pe toti? Pe ceilalti nu-i iubea? Ba, da, pe toti ii iubea la fel de mult, dar, El Insusi, daduse Legea prin gura lui Moise: “Orice spusa (marturie) sa se dovedeasca prin gura a 2 sau 3 martori” (Deuteronom 19:15).
Prin urmare, raspunsul este: 3 erau suficienti.
Dar, de ce i-a luat pe acestia si nu pe altii?
I-a luat pe acestia fiindca, Sfantul Petru este simbolul CREDINTEI (a marturisit primul credinta ucenicilor in Iisus Hristos): “Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu” (Matei 16:15).
Sfantul Iacob, este simbolul NADEJDII, fiindca el avand nadejde ca fagaduita Lui este adevarata, ca Hristos este Mantuitorul lumii, a fost primul dintre ucenici care si-a dat viata pentru Hristos.
Sfantul Ioan, este simbolul IUBIRII, fiindca, el este ucenicul care-si pleca capul pe pieptul Domnului. De ce a urcat pe Munte, in vale, la ses nu se putea schimba la fata?
Cel ce umbla pe pamant ses, umbla cu odihna, dar, cel ce urca pe Munte osteneste si transpira din cauza fierbantelii trupului. Pamantul neted si ses, este icoana a vietii de placeri, iar, Muntele este “icoana” a vietii virtuoase, din pricina infranarii in toate.
A urcat, ca sa ne arate, ca daca nu vom urca si noi, adica sa ne schimbam sufleteste, lepadand patimile: Ura, Mania, Cleveteala, Judecata, Invidia, Mandria, Slava desarta, Trufia... nu vom deveni “oameni noi”, adica, bineplacuti lui Dumnezeu si nu ne vom putea mantui sufletele.
Si, sa nu uiti ca: NU CONTEAZA DECAT UNDE PUNE DUMNEZEU SUFLETELE NOASTRE DUPA CE MURIM.
Amin si Aliluia!
Preot Ioan .