Cata dreptate are Sfantul Parinte, Iustin Parvu, cand spune: "Preotul care nu vorbeste credinciosilor despre ecumenism si cip, slujeste degeaba. Calugarii care nu le spun celor care vin in Manastiri, despre ecumenism si cip, vor pierde totul, adica, isi pierde sufletele!" De retinut, ca tot Sfantul Parinte, Iustin Parvu, a mai zis: "Cand se vor schimba slujbele in Biserica Ortodoxa, sa nu mai intrati in ea!" Iar Iisus Hristos zice: "Iata v-am spus voua de mai inainte" (Matei 24:25). Un mare pericol care pune in pericol mantuirea oamenilor este inselarea subtila a ecumenismului prin care profetul mincinos, Papa, pregateste distrugerea Ortodoxiei si pregatirea pentru incoronoarea Antihristului ca lider mondial.
Cei care poate inca nu cunoasteti acest pericol al ecumenismului este foarte important sa cititi sa aflati ca sa înțelegeti ce vremuri inselatoare traim.
In perioada aceasta in unele Biserici ortodoxe se fac rugaciuni comune cu cei de alte credinte (adica sectanti, eretici, monofiziti, catolici, greco catolici, protestanti, etc.) si aceasta este impotriva Canoanelor Sfintilor Parinti si impotriva Adevarului, adica, impotriva lui Dumnezeu. Noi trebuie sa nu fim de acord cu asa ceva, pentru ca, incet incet ne pierdem credinta cea Adevarata si apoi si sufletul.
Ieromonah (preot calugar) Vasilisc Hristea.
SFATUIRE
DUHOVNICEASCA
▪ 1. Crestinii ortodocsi marturisesc in Crez ca sunt fii ai unei Singure Biserici Ortodoxe, cea Sfanta, Soborniceasca si Apostolica, al carei singur Cap este Hristos
Dumnezeu-Omul. Nu pot fi alte „credin-te“ mantuitoare, fiindca, numai Hristos este
Nu pot fi doua sau mai multe „biserici surori“ precum nu sunt mai multi hristosi, fiindca, numai Unul Hristos s-a rastignit pe Sfanta Cruce. Asadar, orice religie, cult, „consiliu ecumenic” sau „biserica“ din afara Ortodoxiei sunt socotite de către Sfintii Parinti drept erezii; iar ereziile nu sunt biserica si nici nu pot fi in veac biserici ale mantuirii.Calea, Adevarul si Viata.
▪ 2. Ecumenismul, prin dorinta sa de a strange laolalta toate religiile lumii, il pune pe Hristos alaturi de ceilalti dumnezei ai celorlalte (ne)credinte. Prin „re-
conciliere“ si „toleranta“ ecumenismul ignora Sfanta Cruce, huleste fecioria Maicii Domnului si neaga fatis Sfanta Treime, impotrivindu-se prin acestea cuvintelor apostolesti, care marturisesc ca in Ortodoxie este doar un singur Domn, o singura Credinta, un singur Botez (Efeseni 4:5).
▪ 3. Ecumenismul inseala pe ortodocsi
chemandu-i sa se roage, sau sa faca slujbe religioase, sau sa se impartaseasca impreuna cu netrebnicii eretici si pagani, ridicandu-se astfel impotriva celor Sapte Soboare a Toata Lumea la care Sfintii
Parinti au randuit pentru vesnicie Sfinte Canoane ce marturisesc: „Episcopul, sau
preotul, sau diaconul care numai s-a rugat cu ereticii – sa se afuriseasca, iar daca
le-a ingaduit ereticilor sa lucreze ceva ca si clerici, sa se cateriseasca“ (Canonul 45) al Sfintilor Apostoli).
▪ 4. Ecumenismul, prin intemeierea „Consiliului Ecumenic al Bisericilor“,
doreste sa inghita in chip viclean Biserica lui Hristos, prin chemarea Ortodoxiei la falsa unire cu mincinoasele „biserici“ apostate, religii pagane si culte eretice; ecumenismul impaca fatarnic toate
„dumnezeirile“ si cutează sa amestece
In acest sincretism chiar invatatura ortodoxa despre Hristos, Prin aceste unselari. C.E.B. doreste sa se impuna lumii ca o noua „biserică“ supranationala, supra-
confesionala si universala, spre a inlocui in constiinta ortodocsilor adevarata Biserica si adevarata invatatura a lui Hristos.
▪ 5. Ecumenismul nesocoteşte si desfiinteaza Sfintele Taine ale Bisericii zicand ca si catolicii, monofizitii, armenii, protestantii, coptii, au aceleasi „taine” ca si ortodocsii. Fratilor, numai in Biserica Ortodoxă lucreaza Duhul Sfant pentru ca
numai Ortodoxia a pastrat invatatura Iui
Hristos neschimbata şi are nerupta continuitatea Harului daruit Sfintilor Apos-
toli la Cincizecime. Numai la ortodocsi
vine de Inviere Sfanta Lumina la Ierusalim, numai in Ortodoxie sunt Sfinti cu Sfinte moaste.
▪ 6. Ecumenismul inseala pe ortodocsi, zicandu-le prin „teoria ramurilor“, ca fiecare credinta, orice religie, sau cult, au aceeasi radacina si toate detin o particica de adevar, iar prin unirea tuturor in ecumenism se va obtine „adevarata credinta“ cu adevarul „reintregit“. Aceasta ar insemna ca Hristos nu este singurul Dumnezeu, nu intrupeaza tot Adevarul si ca Biserica intemeiata de El nu poate calauzi sufletul omului botezat la sfintenie, la mantuire, la viata vesnica in imparatia Cerurilor.
▪ 7. Ecumenismul tradeaza Ortodoxia
voind s-o atraga intr-o unire cu credintele pe care Sfanta Biserica le-a osandit acum sute de ani. Ortodocsii primind
ecumenismul, aluneca incet in rele pogoraminte in care invataturile ortodoxe
sufera schimbare – rastalmacirea invataturilor de credinta, cenzurarea Sfintelor Scripturi, schimbarea sfintelor slujbe si randuielilor bisericesti -, pentru a nu „supara“ celelalte credinte apostate, eretice si pagane din „Consiliul Ecumenic“.
▪ 8. Ecumenismul vorbeste despre o
libertate fara de Cruce, propovaduieste o iubire fara dreptatea sfintelor porunci, planuieste unirea credintelor in diversitatea dumnezeilor. Ecumenismul este o
globalizare religioasa ce nu vede omul drept chip al lui Hristos, de aceea cand vorbeste despre Hristos, ecumenismul il
Infatiseaza în chip tainic pe Antihrist.
▪ 9. Venirea ecumenismului a fost proorocita de Sfintii Apostoli: „Duhul grăieste lamurit ca, in vremurile cele de apoi,
unii se vor departa de la credinta, luand aminte la duhurile cele inselatoare si la invataturile demonilor, prin fatarnicia
unor mincinosi, care sunt infierati în cugetul lor“. (1 Timotei 4:1). Ecumenismul nu arata celor din afara Bisericii Ortodoxe calea catre adevarata pocainta, nu
cheama neortodocsii la Sfântul Botez cel in numele Sfintei Treimi, ci ii intareste pe eretici si pagani a ramane in necredinta si razvratirea lor, amagindu-i ca ar fi si ei „biserici“ şi ca ar avea parte de mantuire.
▪ 10. Ecumenismul, prin ereticele sale invataturi privind unirea interreligioasa si credinta intr-un „dumnezeu universal“,
arata asemanare cu gandirea si lucrarea
masoneriei. In fapt; amandoua imbratiseaza caderile umanismului, prin care se pregateste imparatia si ridicarea templului lui Antihrist; au aceiasi conducatori
ce lupta pe dinlauntru Biserica - prin departarea turmei lui Hristos de Adevarul
credintei –, iar pe dinafara ecumenistii
rup portile Bisericii spre amestecarea ortodocsilor cu toti nebotezatii, cu schismaticii, cu ereticii si paganii.
▪ 11. Prin iubirea toleranta fata de „minoritatile sexuale“ (lesbiene, homosexuali,transsexuali) si a impunerii preotiei femeilor, ecumenismul se ridica impotriva
transsexuali) si a impunerii preotiei femeilor, ecumenismul se ridica impotriva randuielilor Sfintilor Apostoli, impotriva a toata Ortodoxia, Aceasta este adevarata „infratire“, asa arata razvratirea patimasa
cu care ecumenismul loveste impotriva dragostei rastignite a lui Hristos.
▪ 12. Aceasta erezie ce sade in spatele unirii tuturor credintelor eretice – ecumenismul – se doreste a fi crezut drept „biserica“ deasupra „bisericilor“, cult peste toate cultele, religia religiilor, aratandu-se a fi de fapt noua religie ce va
sluji in noul templu din apropiata imparatie a lui Antihrist.
Ecumenismul prin lucrarile sale este antiortodox, antibise-ricesc si apostatic, pregatind venirea lui
Antihrist. Iar amagitorii care lupta dinlauntru Biserica Ortodoxa sunt ortodocsii ecumenisti care se impotrivesc invataturilor Sfintilor Apostoli si predaniiior Sfintilor Parinti, fiindca, „Cei ce sunt in Biserica lui Hristos apartin adevarului iar cati nu apartin adevarului, nu sunt nici in Biserica Domnului nostru Iisus Hristos“.
sluji in noul templu din apropiata imparatie a lui Antihrist.
Ecumenismul prin lucrarile sale este antiortodox, antibise-ricesc si apostatic, pregatind venirea lui
Antihrist. Iar amagitorii care lupta dinlauntru Biserica Ortodoxa sunt ortodocsii ecumenisti care se impotrivesc invataturilor Sfintilor Apostoli si predaniiior Sfintilor Parinti, fiindca, „Cei ce sunt in Biserica lui Hristos apartin adevarului iar cati nu apartin adevarului, nu sunt nici in Biserica Domnului nostru Iisus Hristos“.