Pagini

miercuri, 9 octombrie 2024

ESTE CORECT SA TRECEM PRIN SF ALTAR LA SFINTIREA UNEI BISERICI?

Ai păcătuit? Intră în biserică, spune lui Dumnezeu: "Am păcătuit!". Nu-ti cer nimic altceva decât numai aceasta. Dumnezeiasca Scriptură spune: "Spune tu păcatele tale întâi, ca să te îndreptezi”(Isaia 43,26). Spune păcatul, ca să scapi de păcat! Nu-i nevoie pentru asta nici de oboseală, nici de şiruri de cuvinte, nici de cheltuială de bani, nici de altceva de acest fel. Spune un cuvânt, fii sincer fată de păcat şi spune: "Am păcătuit!".



Canoanele Bisericesti interizic atat femeilor cat si barbatilor de a intra in Sf.Altar.

Canonul 69 de a Sinodul VI Ecumenic, spune: “Sa nu fie ingaduit vreunuia din toti cei ce fac parte dintre laici sa intre inauntru sfintului Altar in nici un chip, nu este oprita de la acest lucru stapanirea imparateasca, atunci cand dupa oarecar predanie foarte veche, ar voi sa aducea daruri Creatorului”, deci, canonul opreste de a intra in Sf.Altar pe toti laicii fie barbati fie femei si copii, facand exceptie imparatul. Care este considerat unsul lui Dumnezeu.
Canonul 19 de la Laodiceea spune: “....numai celor ierositi le este iertat sa intre in Altar si sa se cuminice”, adica, numai cei ce sunt hirotoniti li se ingaduie sa intre in Altar penrtu a se impartasi.
Canonul 44 Laodceea, interzice femeilor in mod special de a intra in Sf,Altar: “Nu se cuvine ca femeile sa intre in Altar.”
Canonul 15 a Sf.Nechifor Marturisitorul , spune: “Se cuvine calugaritelor a intra in sf.Altar si sa aprida lumanari si candele, sa-l curete si sa-l mature” . La manastirele de maici, episcopul da binecuvintare in baza acestui canon la o maicuta care este randuita pe post de eclesiarh de a intra in Sf.Altar si de a face curatenie si griji Altarul. Maicile primesc tunderea in monahism care are valoare de hirotesie.Este mare diferenta intr-o femeie simpla si monahie. Credca am lamurit si pe cei au intrebat cum de li se da voie maicilor sa intre in Sf Altar.
Credca va dati seama singuri citind aceste canoane ca nu este bine ceea ce facem la sfintiri de biserici, calcand canoanele, evlavia cu care particepam nu ne ajuta in felul acesta. Atunci cand diavolul are ceva de castigat din credinta noastra, din evlavia noastra , din ravna noastra, ne inmulteste cedinta, rivna, evlavia atat de mult ducandu-le la extrema.Aici are de castiga pentru ca suntem calcatori de canone si stricatori de randuieli bisericesti. Se savarseste pacatul, stim ca pacatul intineaza si intinam altarul care in ziua aceea a fost sfintit.
Daca doreste femeia sa intre in sf Altar poate s-o faca inainte de se sfinti biserica, nu dupa ce s-a sfintit


Acest obicei, a aparut nu demult si nu este de folos, dimpotriva ne inchinam si sarutam Sf Evanghelie in Sf Altar ca niste "neascultatori" de ceea ce porunceste cartea. Veti zice ca episcopul da voie. Nu cred, fortat...poate. Sa nu ne inselam, pentru ca episcopul da voie de ne voie. Eu am vorbit cu Inalt Prea Sfintitul candva de acest obicei daca este corect sau nu si de ce se ingaduie? Mi-a zis din cauza preotilor iar preotii din cauza credinciosilor. Ca, acolo unde preotul nu conduce turma ci turma il conduce pe el se intampla astfel de situatii si necazuri. L-am auzit pe ierarh spunand preotului: "Nu este bine, dar, faci ce vrei..., faci cum vrei..., tu stii!". Cand ierarhul a spus-o in forma aceasta, inseamna foarte mult. Inseamna ca tu ca preot stii ca in Sf Altar n-are voie sa intre nimeni inafara de preotul slujitor si cu binecuvantare omul care face curatenie si deservire la Sf Slujbe. Cu toate ca stii, vii si faci presiuni asupra episcopului sa faca pogoromant, spunandu-i "IP Sfintite, lumea cere sa intre in Sf.Altar, ce facem?". Ce trebuia sa faci! Trebuia sa inveti poporul ca este pacat calcarea canoanelor si intrarea in Sf Altar. Faptul ca episcopul ti-a spus tie ca preot "Nu este bine, dar faci ce vrei" Inseamna ca ti-a spus ca nu este bine si a lasat totul in ascultarea si in raspunderea ta de preot. Chiar daca nu te mustra, si nu zice nimic, sa stii ca te-a lasat la mustrarea lui Dumnezeu. El ce poate sa mai faca in ziua si in clipa cand toti credinciosii stau imbulzindu-se la usa altarului? Poate sa faca tulburare? Nu. Acest marea pacat il mai insoteste un altul tot la fel de mare, lacomia banilor adunati. Parca este un facut, ca cei mai multi bani la o sfintire de biserica sa se aduna din practicarea acestui obicei pacatos, ceea ce-i face pe unii preoti sa zica: "Acolo se aduna cei mai multi bani". Si pentru ca diavolul nu doarme nici el ci cauta sa aiba cat mai mult castig, mai indeamna si pe femeile necurate si scurte la minte si la constiinta, sa treaca si ele prin Sf Altar pentru ca nu se stie cand o sa mai aiba ocazia. Astfel, a castigat si preotul si credinciosii si biserica si diavolul, doar Dumnezeu le-a pierdut pe toate. Preotul banii adunati in Sf.Altar, credinciosii canoanelor, biserica in locul sfinteniei primite s-a ales cu intinarea din partea femeilor necurate si a vrajitoarelor care intotdeauna sunt prezente pentru a semana si ele rautatile si vrajile lor in locul unde trebuie sa se mantuiasca suflete, iar diavolul i-a castigat pe toti, pentru ca toti s-au facut neascultatori. Ce spuneti? Am dreptate? Mai vreti sa mai treceti prin Sf Altar? Considerati ca v-ar mai fi de folos sufletesc, potrivit celor ce vi le-am prezentat? Ma doare sufletul, cand vad si aud ca Dumnezeu este injosit prin obiceiurile noastre, cand biserica devine o marioneta si o jucarie la indemnana celor ce o desconsidera, ca preotii sunt invinovatiti pentru toate pacatele acestea.


Masa cu Evanghelia si o crucea pentru a saruta credinciosii se pune in fata sf.Altar in dreptul usilor imparatasti. Credinciosii intra pe soloee prin partea dreapta, saruta icoanele de la Catapeteasma, trec a in fata mesei si saruta Evanghelia si ies prin partea stanga.Usile diaconeste si cele imparatesti de la sf,Altar raman inchise. nu intra nimeni.
PR.IOAN