Pagini

marți, 22 decembrie 2015

Biserica Sfintilor Petru si Pavel - Mihail si Gavril: A trecut la Domnul preotul Mihai Pop

Urmează lincul...
Biserica Sfintilor Petru si Pavel - Mihail si Gavril: A trecut la Domnul preotul Mihai Pop:

Zile triste pentru credinciosii Parohiei noastre...a plecat sus la ceruri Preotul Mihai Pop care a făcut foarte multe pentru această parohie...cu durere in suflet că nu am putut participa la funeralii , fiind plecată din localitate vă postez articolul  preluat de pe Mitropolia Banatului...
Dumnezeu să vă odihnească Părinte Mihai si să ne vegheati de acolo de sus ...












joi, 10 decembrie 2015

Atelier de creație la Parohia Timișoara Viile Fabric



”De vei mărturisi cu gura ta că Iisus este Domnul şi vei crede în inima ta că Dumnezeu L-a înviat pe El din morţi, te vei mântui. Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturiseşte spre mântuire.”(Sfântul Pavel în Epistola către romani a Sfântului Apostol Pavel)

miercuri, 9 decembrie 2015

Cu noi e Dumnezeu

Ai păcătuit? Nu-ţi cer nimic altceva decât aceasta: intră în biserică şi spune-I cu pocăinţă lui Dumnezeu: "Am păcătuit". citat din Sfântul Ioan Gură de Aur




duminică, 29 noiembrie 2015

Numele diavolesc

Ai păcătuit? Nu-ţi cer nimic altceva decât aceasta: intră în biserică şi spune-I cu pocăinţă lui Dumnezeu: "Am păcătuit". citat din Sfântul Ioan Gură de Aur



      La Sfântul Munte Athos, în chilia Sfântului Ioanichie de la Schitul
Pantelimon, trăia părintele Iosif. Într-o zi, părintele a vrut să schimbe
o scândură putredă din podeaua chiliei sale. După ce a scos scândura
putredă şi a luat măsura cuvenită, a tăiat scândura şi s-a dus s-o aşeze.
Însă când a pus-o la locul ei, a văzut că era mai mare. A mai tăiat
atunci din ea şi s-a dus iar s-o aşeze. Însă acum a văzut că era mai
mică decât trebuia.
        Părintele Iosif era tâmplar de meserie. A măsurat pentru a doua
oară, cu multă precizie, a tăiat cu atenţie altă scândură şi s-a dus s-o
aşeze. Dar ce ciudat! Scândura era din nou mai mare. A tăiat-o şi s-a
pregătit s-o bată în cuie. Însă acum o tăiase mai mică decât trebuia. La
fel a făcut încă de două ori, până ce s-a înfuriat tare şi a strigat: Du-te
la naiba! Ce ai satană? Ce să-ţi fac să te potriveşti? De patru ori te-am
măsurat şi te-am tăiat. Acum ce naiba ai de nu te potriveşti?
Sărmanul călugăr, în loc să spună rugăciuni şi să ceară ajutor de la
Dumnezeu, a ales să rostească numele diavolului, care n-a întârziat să
apară. Acesta asemenea prilejuri aşteaptă. A apărut aşadar în faţa lui,
în toată urâciunea chipului săşi i-a zis: M-ai strigat, părinte? Ce se
întâmplă? Ai nevoie de ceva? Am venit să te ajut. Părintele Iosif şi-a
făcut semnul crucii înfricoşat, a lăsat scândura şi a alergat la duhovnic
să se spovedeascăŞi-a revenit cu greu pentru că rămăsese în el o
oarecare privire în gol, ca pedeapsă pentru că-l chemase pe diavol.
       Este lucru ştiut că diavolul îl face pe om să se înfurie şi, în mânia
lui să înjure şi să hulească. Numele diavolului nu trebuie să-l folosim
nici măcar în glumă.
                                  Despre blesteme
      Mare lucru este ca omul să aibă binecuvântarea lui Dumnezeu, ne
spune Cuviosul Paisie Aghioritul. Tot ceea ce are binecuvântarea lui
Dumnezeu stă în picioare. Iar tot ceea ce nu are binecuvântarea nu stă
în picioare. Nedreptatea este mare păcat. Toate păcatele au
circumstanţe atenuante, nedreptatea nu are, atrage urgia lui
Dumnezeu. Înfricoşător lucru!
          De pildă, cineva adună avere cu nedreptate. Omul acela şi copiii
lui trăiesc puţină vreme ca nişte boieri, dar după aceea, toate pe care
le-au adunat le dau la doctori. Rar, la foarte puţini oameni se întâmplă
ca bolile, falimentările, să fie o încercare de la Dumnezeu. Aceştia vor
avea plată multă. În acest caz, de obicei, după aceea devin mai bogaţi,
ca dreptul Iov. Dar şi la mulţi care nu au reuşită este şi din cauza
aceasta: au făcut nedreptate.
        Blestemul prinde atunci când este la mijloc nedreptatea. Când nu
este nedreptate, atunci blestemul se întoarece la cel ce l-a rostit. Cel ce
primeşte blestemul se chinuieşte în viaţa aceasta. Iar cel ce a blestemat
se chinuieşte şi în viaţa aceasta şi în cealaltă, pentru că va fi pedepsit
de Dumnezeu ca un ucigaş, dacă nu se va pocăşi spovedi. Pentru că,
să zicem, poate cineva să te necăjească, însă tu, cu blestemul ce-l
arunci asupra lui, este ca şi cum ai lua pistolul şi l-ai omorî. Cu ce
drept faci asta? Orice ţi-ar fi făcut celălalt nu ai dreptul să-l omori. Ca
să ajungă să blesteme cineva, înseamnă că are răutate, atunci când o
spune cu patimă, cu înverşunare.
          Mitropolitul Antonie Plămădeală ne relatează un caz„M-a
supărat oarecare, mi-a spus cineva. Şi m-am pus la citi psaltiri“.
În popor există credinţa că citirea Psaltirii, ca pravilă la vreme de
necaz, sau la împrejurare de duşmănie, duce la lămurirea situaţiei.
Uneori se citeşte şi cu gând să-l pedepsească Dumnezeu pe cel ce
pricinuit necazul. Iar unii mai împietriţi la inimă citesc Psaltirea
dorind moartea celui pus la rugăciuni. Aceasta este o mentalitate
păgână, anticreştină, rea. Se întâmplă însă în asemenea cazuri că celui
ce face astfel de rugăciuni, răul dorit se întoarce chiar împotriva sa.
Cel care mi-a relatat o astfel de situaţie, mi-a mărturisit: După ce am
citit de câteva ori psaltirea, necazurile mi s-au înmulţit. Citisem cu
gând rău. Ca pe o vrăjitorie. Abia după ce m-am spovedit mi s-a
luminat cugetul şi mi-a venit liniştea. M-am împăcat cu cel căruia îi
voisem răul.
            În Molitfelnic sunt consemnate moliftele Sfântului Vasile cel
Mare care se citesc numai de către arhiereu sau de către preot. Sfânta
Biserică Ortodoxă nu îngăduie ca mireanul să se substituie preotului şi
să îndrăznească să citească molitfele Sfântului Vasile cel Mare, ci
numai preotului slujitor al Altarului care este întărit prin hirotonie.
Credinciosul mirean are destule arme ca să se apere de diavolSfânta
Cruce, smerenia, rugăciunea, postul, aghiasma, spovedania etc.

                    „Suie-te, pleşuvule! Suie-te, pleşuvule!“

Elisei era un bărbat cu suflet blând şi binevoitor, dar că putea fi şi
sever se vede limpede din atitudinea sa când, în drum spre Betel, a
fost batjocorit de nişte tineri, lumeşti ce ieşiseră din cetate. Aceşti
tineri auziseră despre înălţarea Sfântului Ilie şi făceau din acest
eveniment solemn subiectul batjocurilor spunând lui Elisei„Suie-te,
pleşuvule! Suie-te, pleşuvule!“ La auzul cuvintelor batjocoritoare,
proorocul s-a întors şi a rostit un blestem asupra lor. Judecata teribilă
care a urmat a fost de la Dumnezeu„Atunci au ieşit doi urşi din
pădure şi au sfâşiat 42 din aceşti copii“ (2 Regi 2:23-24)Dacă
Elisei ar fi îngăduit ca batjocura să treacă neobservată, el ar fi fost mai
departe batjocorit şi înjosit de gloată, iar misiunea lui de a îndruma şi
de a salva ar fi fost zădărnicită. Această singură manifestare de
severitate teribilă a fost suficientă să impună respect faţă de el pentru
întreaga lui viaţă. Timp de încă 50 de ani, el a intrat şi a ieşit pe poarta
Betelului, încoace şi încolo prin ţară, din cetate în cetate, trecând prin
mulţimi de tineri trândavi, grosolani şi desfrânaţi, dar nici unul nu şi-a
mai bătut joc de el şi n-a mai vorbit cu uşurătate despre calitatea lui de
profet al lui Dumnezeu.
„Nu este nimic mai primejdios decât să nu-l ierţi pe vrăjmaş;
nu este nimic mai primejdios decât să te răzbuni împotriva lui“
(Sfântul Ioan Gură de Aur).
 „Scrie-ţi binefacerile primite pe aramă, iar jignirile pe apă
(Sfântul Isidor pelusiotul).
Şi a iubit blestemul şi va veni asupra lui; şi n-a voit
binecuvântarea şi se va depărta de la el. Şi s-a îmbrăcat cu
blestemul ca şi cu o haină şi a întrat ca apa înlăuntrul lui şi ca
untdelemnul în oasele lui“ (Psalm 108:16-17).
Acolo unde este duşmănie şi răutate, nu poate fi nici post nici
sărbătoare. Cine nu are numele de iubitor de pace, acela nu poate
avea nici numele de fiu al lui Dumnezeu (Fericitul Augustin).
Rămâi oaie şi vei birui pe lupi.
         Să luăm aminte că Hristos cel înviat, ca un Atotputernic asupra
morţii, nu s-a îngrijit să se răzbune pe cei care L-au torturat şi L-au
răstignit ci, lăsându-i pe aceştia în ale lor, Se grăbeşte să-i întâlnească
şi să-i întărească pe prietenii Lui cei înspăimântaţi. Astăzi ca şi
pururea, El Cel Atotbun şi Blând, nu Se grăbeşte să Se răzbune pe cei
ce nu cred în El, ci Se grăbeşte în ajutorul celor care cred pururea în
El.
        Dacă cineva păcătuieşte împotriva mea şi acelei persoane îi pare
rău pentru ce a făcut, Dumnezeu o iartă. Dacă eu refuz să o iert, vă
puteţi imagina cât de oribil este acest lucru înaintea lui Dumnezeu?
Dumnezeu nu e obligat să ierte acea persoană. Ea a păcătuit împotriva
lui Dumnezeu, dar Dumnezeu n-a păcătuit împotriva nimănui,
niciodatăŞi iată-mă pe mine - un păcătos care refuză să ierte alţi
păcătoşi, în timp ce Dumnezeu, care este fără păcat, e gata să îi ierte.
V-aţi oprit vreodată să vă gândiţi cât de răi putem fi atunci când
refuzăm să iertăm o persoană pe care Dumnezeu a iertat-o?

                                 Să nu vezi, să nu auzi!

    Un Părinte stareţ, atunci când era întrebat ce să faci când te supără
sau te irită cineva, spunea aşa: Să nu vezi, să nu auzi! Prin acestea
îndemna să ne îndreptăm atenţia spre noi înşine, să începem cu noi, în
noi să vedem cauza slăbiciunii duhovniceşti. Părintele stareţ spunea că
nimic nu este mai rău decât mândria. Aceasta este mai rea decât
desfrânarea şi iubirea de argint, căci prin ea îngerii luminoşi au căzut
devenind draci. Asemenea şi oamenii în mândria lor se aseamănă
dracilor. A fost întrebat un drac de ce se teme, la care a răspuns: de
smerenie. Lui Dumnezeu îi este mai plăcută smerenia păcătosului
decât mândria dreptului. Mai zicea părintele că trebuie să ne plângem
păcatele, pentru că dacă sădim un copac şi nu-l udăm, se va usca.
Asemenea şi noi, la rânduiala de rugăciune trebuie să adăugăm
lacrimile.

                              Există o conştiinţă reală de
                             nevoia iertării în zilele noastre?

      Din păcate astăzi în mulţi chiar botezaţi, poate chiar practicanţi în
mod ritual, a dispărut, a scăzut conştiinţa păcatului şi, prin urmare,
conştiinţa nevoii de a fi iertaţi. Dar aceasta are repercusiuni sociale.
Cine nu gustă iertarea lui Dumnezeu în Taina Sfintei Spovedanii prin
preotul duhovnic, acela cu greu poate ierta şi iată de ce societatea
noastră este atât de violentă. Însăşi Maica Domnului a plâns, a suferit,
dar nu s-a manifestat ca păgânii, nici n-a blestemat pe răstignitori.
Cine i-a dat această tărie? Această tărie i-a dat-o credinţa sfântă că din
Jertfa Fiului său răsare mântuirea întregii lumi. Şi noi suntem datori să
răbdăm dreapta mânie a lui Dumnezeu, când apasă greu peste noi. Şi
atunci noi ce mai putem zice?

                      Foloasele şi vredniciile iertării

      Gândiţi-vă la toate greşelile de care aveţi a da socoteală şi, mai
ales, să uitaţi nedreptăţile săvârşite de alţii vouă, iertaţi pe cei care vau
jignit, ca să aveţi dreptul ca înşivă să fiţi iertaţi - şi să ştigaţi,
astfel, o uşurare a necazurilor voastre. Grecii, fără vreo mare nădejde,
dădură adesea, cu privire la acestea, dovezi de înţelepciune. Şi voi,
care trebuie până la urmă, să părăsiţi lumea aceasta, cu atât de măreţe
nădejdi, nu veţi face-o, - sau staţi în cumpănă? Ceea ce se rezolvă de
la sine, nu vă arogaţşi respectaţi astfel legea dumnezeiască şi, mai
degrabă, lăsaţi să vi se stingă patima fără răsplată pentru voi, în loc da
a merita o răsplată? Dacă lucrarea vremii şterge ranchiuna, de aici nu
puteţi trage nici un folos. Veţi zice că aducerea aminte a jignirii vă
înflăcărează mânia? Aduceţi-vă aminte de tot binele pe care cel ce v-a
jignit a putut să-l săvârşească faţă de voi, cum şi de tot răul pe care laţi
făcut altora. V-a vorbit de rău, v-a acoperit de ruşine? Aduceţi-vă
aminte de ceea ce şi voi aţi zis de alţii. Aşa că, vă întreb, cum veţi căta
iertare, când voi n-o daţi altora? N-aţi zis nimic de rău? Dar aţi auzit
de atâtea ori mulţime de bârfe şi le-aţi primit şi aceasta este desigur o
vinovăţie. Vreţi să ştiţi ce mare bine este uitarea jignirilor şi ce plăcut
este aceasta Domnului, mai presus de toate? El pedepseşte chiar pe cei
care se bucură de dreapta pedeapsă. Aşadar, nu se cade să călcăm în
picioare nici pe cei pedepsiţi de Dumnezeu şi nici pe cei care ne-au
jignit! Se arată aici duhul milei, ceea ce îi place lui Dumnezeu mai
mult ca orice. Nimic nu hrăneşte mai bine mila, ca iertarea jignirilor.

   Iubiţi pe duşmanii voştri, faceţi bine celor ce vă urăsc

  Doamne, dacă doreşti atât de mult să se iubească oamenii între ei,
să fie îndreptată cel puţin legea şi înainte de toate să fie învăţaţi un fel
mult mai mic de dragoste! Să înveţe mai întâi să iubească pe cel pe
care-l iubeşte, ca să ştie apoi să iubească şi pe cel pe care-l urăşte. Să
înveţe mai întâi să fie recunoscător faţă de binefăcător, ca să cunoască
apoi să fie recunoscător şi faţă de cel ce-i vatămă. Dar cum să
propovăduiască cineva să se iubească vrăjmaşii, când nu se iubesc nici
prietenii şi abia se iubesc fraţii! Trebuie ca mai întâi să se facă
oamenii oameni ca apoi să fie creştini. Să cunoască mai întâi pornirile
firii ca să înveţe apoi îndreptările credinţei. „Iubiţi pe duşmanii
voştri, faceţi bine celor ce vă urăsc!“ Într-adevăr nici nu s-a auzit în
lume o învăţătură nici mai înaltă, nici mai nobilă. Învăţătură vrednică
de Dumnezeu - Omul care a dat-o şi vrednică de omul creştin care
trebuie să o pună în aplicare.